۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۳۱۱
وزیر کشور ترکیه:

به آمریکا اجازه نمی‌دهیم ما را از پا دربیاورد

به آمریکا اجازه نمی‌دهیم ما را از پا دربیاورد
وزیر کشور ترکیه اعلام کرد که آمریکا تصور می‌کرد که با آدمهایی که پرورش می‌دهد و حمایت می‌کند می‌تواند ما را از پای درآورد اما ما به این کشور چنین اجازه‌ای نداده و نخواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در جریان سفرش به پاکستان اعلام کرد: زمانی که عملیات سپر فرات را انجام دادیم از آمریکا اجازه نگرفتیم. همچنین وقتی که عملیات شاخه زیتون را انجام دادیم آن‌ها در مقابل ما ایستادند و تهدیدمان کردند و فکر کردند با آدم‌های مورد حمایتشان می‌توانند جلوی ما را بگیرند، اما نتوانستند.

وی ادامه داد: آن‌ها تلاش کردند که ما را در یک محاصره بین‌المللی قرار دهند، اما به لطف خداوند ترکیه توانست بر آن غلبه کند. آمریکا تلاش کرد که اقدامات ما را در شمال عراق تحت کنترل درآورد و عملیات عفرین را در یک قالب تعیین شده از سوی خودش قرار دهد، اما ترکیه اجازه نداده و اکنون نیز اجازه نمی‌دهد.

به تازگی نیرو‌های مسلح ترکیه عملیاتی را در شمال عراق برای از بین بردن مامن‌ها و مواضع پ‌ک‌ک آغاز کرد که این حملات هوایی، با اعتراض دولت عراق همراه بود، اما مقامات ترکیه با دفاع از این عملیات اعلام کردند تا زمان ریشه کن شدن عناصر پ. ک. ک از پای نخواهند نشست./983/ب103/ف

منبع: ایسنا

ارسال نظرات