۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۰۳۳۹
در دیدار حجج اسلام شهریاری و حاجی صادقی انجام شد؛

بررسی پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان مرکز آمار و اطلاعات با سپاه پاسداران

بررسی پیش نویس تفاهم نامه همکاری میان مرکز آمار و اطلاعات با سپاه پاسداران
معاون رییس قوه قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات با نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا، در این دیدار که در محل ستاد مشترک سپاه انجام شد، حجت الاسلام شهریاری با بیان برخی از مهمترین دستاوردهای مرکز آمار و فناوری اطلاعات طی ده سال گذشته، «حبس زدایی» را یکی از اهداف راهبردی قوه قضاییه خواند و گفت : برنامه «معماری نوین و رو به تحول دستگاه قضایی» در حال پیگیری است که یکی از سیاستهای کلیدی این برنامه، موضوع «حبس زدایی» است.

وی با اشاره به توسعه مقوله حبس زدایی به ویژه طرح «مراقبت الکترونیک»، افزود : تأثیرات بسیار چشمگیر و مثبتی در حوزه تقویت کانون خانواده صورت گرفته و در حال گسترش است.

این عضو شورای عالی فضای مجازی کشور، پیرامون حبس زدایی گفت : وقتی شخص زندانی تحت تدابیر وسیاستهای مراقبت الکترونیک، در کنار خانواده خود به سر می برد، علاوه بر تحقق «عدالت الکترونیک» و جلوگیری از فروپاشی کانون خانواده، صرفه جویی قابل ملاحظه ای در فضای فیزیکی دستگاه قضایی به همراه جلوگیری از هزینه های مختلف صورت می گیرد.

معاون رییس قوه قضاییه، در بخش دیگری از سخنان خود، با تشریح مزایای سامانه «سجل کیفری»، خاطر نشان ساخت : پیش از راه اندازی این سامانه، پیگیری متمرکز سوابق متخلفین و مجرمین – بویژه برای افراد با سابقه کیفری -، عملا امکان پذیر نبود اما با آغاز فعالیت و توسعه این نرم افزار که نهادهای مختلفی از جمله وزارت اطلاعات، نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، سازمان زندانها و ... بعنوان بهره برداران آن به شمار می روند، در حال حاضر سوابق به صورت کاملا یکجا، دقیق، برخط و مکانیزه در اختیار جامعه هدف قرار می گیرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی، با ابراز خرسندی از این دیدار، فعالیتهای انجام شده در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه را بسیار مثبت ارزیابی کرد و تأکید کرد : این مرکز به صورت نوآورانه، با به کارگیری فناوری به روز، گام مهمی را در توسعه «عدالت الکترونیک» برداشته و انتظار می رود در آینده، - به فضل الهی - قوه قضائیه بتواند با جنبه پیشگیرانه از وقوع جرم، در پیگیری تخلفات و جرائم، توفیقات بیش از پیش و روزافزونی داشته باشد.

شایان ذکر است، در پایان این نشست، پیش نویس تهیه شده تفاهم نامه همکاری فی مابین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد تا طرفین با تشکیل کارگروه تخصصی در مورد نقاط مشترک فعالیت جهت انعقاد تفاهم نامه، اقدامات لازم را با اولویت زمان، انجام دهند./841/د103/ق

ارسال نظرات