۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۵۹۰۳۹۶
آیت الله مقتدایی:

اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب است

اختلاف افکنی بین حوزه و دانشگاه ترفند دشمن برای ضربه به انقلاب است
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروز که دشمنان ایران اسلامی عیه انقلاب متحد شده اند بیش از هر زمان دیگری به وحدت در جامعه و وحدت بین حوزه و دانشگاه نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله مرتضی مقتدایی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در نشست گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه و هفته پژوهش که امروز در سالن همایش‌های دانشگاه معارف اسلامی قم برگزار شد، با تسلیت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار داشت: برکات فراوانی از سوی بارگاه حضرت معصومه (س) برای شهر قم و اهالی آن ظاهر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از حضرت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) بیان کرد: طبق فرموده امام رضا (ع) هرکس حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند، از اهالی بهشت خواهد بود.

وی با بیان این‌که وحدت حوزه و دانشگاه توسط حضرت امام خمینی (ره) اعلام شده و در سخنرانی‌های مکرر روی این وحدت تأکید داشتند، خاطرنشان کرد: امام راحل می‌دانستند که این انقلاب، یک انقلاب اسلامی با هدف پیاده کردن برنامه‌ها و قوانین اسلام و قرآن و بر محور ولایت فقیه خواهد بود و روشن است که ابرقدرت‌ها در مقابل این نظام الهی موضع‌گیری و اخلالگری خواهند کرد.

آیت الله مقتدایی ادامه داد: نظامی که بخواهد تحت امر ولی فقیه کار کند، یقینا در جهانی پر از مفسده و ظلم، دشمنان زیادی خواهد داشت، به همین جهت حضرت امام خمینی (ره) برای ایجاد دو بازوی قدرتمند، دارای نفوذ و اثرگذار در جامعه، وحدت حوزه و دانشگاه را اعلام کردند.

وی تأکید کرد: اگر این دو نهاد قدرتمند، صاحب نفوذ، فکر و دانش با هم هماهنگ باشند، در حقیقت دو قشر صاحب اندیشه علمی و اثرگذار در جامعه با همراهان خود حامی نظام خواهند بود، به تعبیر دیگر ملت ایران به صورت یکپارچه حمایت کننده از نظام خواهند بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه افزود: این هدف والا و گرانبها تا آخر عمر امام راحل، مورد تأکید ایشان بوده و امروز هم به شدت مورد تأکید و حمایت رهبر معظم انقلاب قرار دارد.

وی با بیان این‌که حوزه سابقه اثرگذاری در اجتماع مردم را دارد، گفت: امروز دشمنان به صورت گسترده ایجاد شبهه می‌کنند و درصدد خارج کردن مسلمانان از دایره دین هستند، عرفان‌های کاذبی که در جامعه رسوخ کرده و گاهی اوقات موجب گمراهی قشر‌های علمی همچون حوزویان می‌شود، بخشی از توطئه و خیانت دشمنان است.

آیت الله مقتدایی با بیان این‌که نهاد روحانیت در کنار امام راحل مسؤولیت‌های نظام را پذیرفته و برای حفظ نظام اسلامی به ایشان کمک کردند، خاطرنشان کرد: اساتید بسیاری، همچون شهید مفتح و مطهری منصب‌های خود در حوزه را رها کرده و با تدریس در دانشگاه به کمک نظام اسلامی و امام راحل شتافتند که هدف آن‌ها ایجاد وحدت حوزه و دانشگاه بود.

وی با اشاره به تأثیر دانشگاه در جامعه بیان کرد: نهاد دانشگاه یک نهاد علمی با سابقه تربیت اساتید و دانشمندان برجسته، انقلابی، اهل ابتکار و اختراع و نخبه است که خدمات بسیاری به اسلام و انقلاب داشته و با خدمات والای علمی خود موجب ارتقای رتبه‌های علمی گسترده نظام اسلامی در سطح جهانی شده‌اند.

عضو شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: این دو نهاد قوی در کشور، قدرتی بی‌نظیری برای این انقلاب، نظام و حکومت ایجاد کرده‌اند که با وجود حمایت همه جانبه و بازوی علمی و نفوذ آن‌ها در جامعه، هیچ دشمنی یارای مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی با تأکید بر این‌که وظیفه ما اعم از روحانیون و دانشگاه حفظ وحدت بین حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: هدف این وحدت حفظ نظام الهی موجود است که تلاش و جدیت ما را می‌طلبد، به نظر بیشترین نیاز به این وحدت، زمان کنونی است که دشمنان علیه جمهوری اسلامی متحد شده اند.

آیت الله مقتدایی با اشاره به اتحاد دشمن در ایجاد جنگ تحمیلی علیه ایران خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی اتحاد آن‌ها بر ایجاد جنگ سخت علیه نظام تعریف شده بود، اما اتحاد امروز آن‌ها در جهت ایجاد تفرقه بین اقوام و مذاهب مختلف و ایجاد تنفر از نظام اسلامی و مسائل دینی قرار دارد.

وی در پایان افزود: هدف دشمنان دور کردن مردم از این نظام، دین و عقاید اسلامی است، یکی از کار‌های آن‌ها ایجاد شبهه و شایعه علیه روحانیت و ایجاد اختلاف بین جامعه حوزی و دانشگاهی به منظور ساقط کردن این نظام الهی است، اما به یاری خداوند و با وحدت این دو قشر علمی، قدرتی جامع علیه جبهه دشمنان ایجاد خواهد شد و این نظام تا رسیدن به هدف والای خود با قدرت به مسیر خود ادامه خواهد داد و نقشه‌های شوم و خائنانه دشمنان خصوصا آمریکا و صهیونیسم با شکست مواجه خواهد شد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ زیر بشنوید.

تعداد بازدید : 13

/۸۷۶/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات