۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۵۹۰۴۲۶
آیت الله صدیقی:

حضرت فاطمه معصومه احیاگر دین اسلام بود

حضرت فاطمه معصومه احیاگر دین اسلام بود
استاد درس اخلاق حوزه علمیه گفت: حضرت فاطمه معصومه (س) احیاگر دین اسلام بود؛ با ورود ایشان به قم، این شهر اعتباری پیدا کرد که بر اساس پیشگویی امام علی (ع)، حوزه علمیه مرکزی جهان اسلام شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی استاد درس اخلاق حوزه علمیه ضمن عرض تسلیت به مناسبت سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) به محضر امام زمان (عج) و همه دلدادگان به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) گفت: شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) شخصیتی ملکوتی و از سلسله نوریان است؛ افق شخصیتی ایشان با عمه بزرگوارشان و عالمه غیر معلمه، حضرت زینب (س) تناسب و همخوانی دارد.

وی افزود: حضرت فاطمه معصومه (س) از علوم غیبی و لدنی بهره‌مند بود، استادش خدا بود و در ابعاد مختلف، مرآت و آیینه اسماء جمال و جلال پروردگار عالم بود؛ این بانوی بزرگوار گاهی به نیابت از پدر بزرگوارشان در پاسخ به نیاز‌های شیعه با میدان آمده و حق مطلب را ادا می‌کردند و وقتی اخبار تعلیمات ایشان به پدرشان می‌رسیده، حضرت همان تعبیری را که پیامبر اکرم (ص) درباره فاطمه زهرا (س) داشتند، راجع به حضرت فاطمه معصومه (س) به کار می‌بردند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه ابراز داشت: این بیان حضرت موسی بن جعفر (ع) تعارف نیست و در واقع بیانگر مقام این بانوی بلند مرتبه است؛ وقتی امام معصوم و صاحب ولایت مطلقه الهیه به کسی اظهار علاقه قلبی می‌کند مشخص است که در وجود آن شخص نور محض الهی را مشاهده کرده است و فدا شدن برای آن شخص را فدا شدن برای خدا می‌داند.

وی در ادامه بیان داشت: امام صادق (ص) فرمودند از افراد ما کسی در قم مدفون می‌شود که نام مبارک او فاطمه است و کسی که او را زیادت کند بهشت بر او واجب می‌شود؛ اگر کسی مجذوب نور این بانوی بلند مرتبه شود و با نور ایشان تحولی پیدا کند قطعاً اهل بهشت است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: در روایتی از ائمه معصومین (ع) شهر قم، حرم اهل بیت (ع) و همه ائمه معرفی شده است؛ سعه وجودی حضرت فاطمه معصومه (س) نازل مَنزله وسعت وجودی حضرت فاطمه زهرا (س) است از این جهت امام موسی بن جعفر (ع) فرمودند در روز قیامت دخترم فاطمه تمام شیعیان عالم را شفاعت می‌کند؛ مشخص است قدرت شفاعت ایشان به وسعت رحمت واسعه الهی است و مقام شفاعت ایشان در ردیف شفاعت انبیاست.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه اظهار داشت: واسطه فیض بودن برای کسانی است که کم آوردند و حضرت فاطمه معصومه (س) باید کمبود آن‌ها را جبران کند تا با شفاعت این بزرگواران به بهشت وارد شوند؛ چهار امام معصوم زیارت حضرت فاطمه معصومه (س) را منشا ورود به بهشت معرفی کرده‌اند و در بعضی روایات نقل شده کسی که ایشان را زیارت کند مالک بهشت است.

آیت الله صدیقی ابراز داشت: حضرت فاطمه معصومه (س) احیاگر دین اسلام بود؛ با ورود ایشان به قم، این شهر اعتباری پیدا کرد که بر اساس پیشگویی امام علی (ع)، حوزه علمیه مرکزی جهان اسلام شد، از قم انقلاب جهانی مُنبَعِث و مرز‌ها درنوردیده شد، در ایران با ساقط شدن حکومت فاسد، دست ابرقدرت‌ها از کشور عزیزمان کوتاه شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرات معصومین (س) همه به این بانوی بزرگوار عشق می‌ورزیدند و شیعیان را تشویق می‌کردند که برای فاع از حریم و حرم ایشان غافل نباشند؛ حضور ایشان در کشور ما افتخاری است که همواره به آن می‌بالیم./۹۶۹/پ202/ب1
ارسال نظرات