۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۲
کد خبر: ۵۹۰۴۳۹
با اجرای طرح مجتمع فرهنگی؛

شهرری مدینةالعلم و مرکز تربیت عالمان علوم اسلامی می‌شود

شهرری مدینةالعلم و مرکز تربیت عالمان علوم اسلامی می‌شود
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شیخ صدوق (ره) را چشم و چراغ جهان اسلام است، گفت: اجرای طرح مجتمع فرهنگی در جوار مقبره مرحوم شیخ صدوق (ره) با عنوان مدینه العلم سبب می‌شود شهرری به مرکز نشر و ترویج و تربیت عالمان علوم اسلامی تبدیل شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امروز در دیدار شهردار تهران و جمعی از شهرداران مناطق ۲۰ گانه استان تهران که در همین آستان برگزار شد، گفت: امام علی (ع) در نامه خویش به مالک اشتر می‌فرمایند: مهمترین تکلیف و وظیفه دینی مسؤولان آن است که از خود اثر خوب و ارزشمند در میان مردم به یادگار باقی بماند.

وی افزود: نهاد‌هایی مانند شهرداری‌ها باید در راستای حل مشکلات کشور و خدمت به مردم تلاش کنند و از خود آثار ارزشمندی به یادگار باقی بماند.

آیت الله ری شهری با بیان اینکه شیخ صدوق (ره) را چشم و چراغ جهان اسلام است، ابراز کرد: اجرای طرح مجتمع فرهنگی در جوار مقبره مرحوم شیخ صدوق (ره) بسیار ارزشمند است و با اجرای آن شهرری می‌تواند به عنوان مدینه العلم به مرکز نشر و ترویج و تربیت عالمان علوم اسلامی تبدیل شود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید براینکه امیدوار هستیم شهردار تهران با تاسیس این اثر ارزنده در جوار مقبره مرحوم شیخ کلینی (ره) اثری ماندگار از خود به جای بگذارد، گفت: این اقدام ارشمند نه تنها خدمت به مردم است بلکه خدمت به فرهنگ و جامعه علمی کشور نیز محسوب می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اجرای سریع طرح توسعه و ساماندهی اطراف حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را بسیار لازم و ضروری دانست و گفت: لازم است شهرداری به همراه شورای شهر به این مهم توجه ویژه داشته باشند تا شاهد رفع مشکلات موجود باشیم.

وی ارائه خدمات بهداشتی و تسهیلات برای زائران را در مناسبت‌های مختلف مانند ایام اربعین حسینی، شب‌های قدر و ایام محرم بسیار ضروری دانست و اظهار داشت: ارائه خدمت به زائران این آستان مقدس بسیار ارزشمند است که باید مورد توجه همگان قرار گیرد./۸۱۳/پ601/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات