۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۴۴۳
آیت‌الله صدیقی:

وابستگی به بیگانگان ضلالت است

وابستگی به بیگانگان ضلالت است
امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه استقلال کشور در بی نیازی از بیگانگان است، گفت: ضلالت ملتی که به بیگانگان وابسته هستند قطعی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله صدیقی امام‌جمعه موقت تهران در جلسه هفتگی شرح تفسیر مکارم الاخلاق که در مسجد جامع امیرالمؤمنین (ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد (ع) در فرازی از دعای شریف مکارم الاخلاق چنین عرض می‌کنند، بارالها؛ مرا غنا ببخش؛ همچنین بلافاصله می‌فرمایند: روزی مرا گرفتار تنگنا مکن و وسعت روزی به من عطا بفرما.

وی داشتن مناعت طبع را بسیار ارزشمند دانست و ادامه داد: خداوند به کسانی که مناعت طبع داده سرمایه قناعت نیز داده است. این افراد به ظواهر دنیا توجهی نداشته و با داشتن ایمان، تقوا، عشق به اهل‌بیت (ع)، توفیق بندگی و محبت الهی خود را سرمایه‌دار و ثروتمند می‌دانند.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه ایمان، علم و عبادت سرمایه‌هایی هستند که انسان را از هر نیازی بی‌نیاز می‌کند، ابراز کرد: پیامبر اسلام خدمت به بندگان الهی را بالاترین سرمایه برای خود می‌دانستند و می‌فرمودند: با این سرمایه عظیم من هرگز احساس نیاز نمی‌کنم که چیزی از کسی درخواست کنم.

امام‌جمعه موقت تهران با استناد به روایات مبنی بر اینکه فقر مورد نکوهش است، گفت: همچنین در روایات متعددی ثروت نیز مورد مذمت قرارگرفته است، فقر انسان را لال می‌کند، انسان فقیر حتی اگر برای سخن خود دلیل و برهان داشته باشد جرات نمی‌کند آن کلام را که حق است به زبان جاری کند و حق ضایع‌شده خود را بازستاند.

وی بابیان اینکه فقر انسان را دچار غربت می‌کند، اظهار داشت: خداوند می‌فرمایند: کسانی که شب‌ها همانند جیفه می‌خوابند و روز‌ها عمر خود را به بطالت می‌گذرانند نزد من بسیار مبغوض هستند. کفر با فقر همسایه دیواربه‌دیوار است.

آیت‌الله صدیقی سلامتی را نعمت الهی برای آرامش انسان دانست و گفت: اگر سلامتی از انسان گرفته شود زندگی آرامی نخواهد داشت ازاین‌رو انسان‌ها موظف هستند در هر شرایطی مراقب سلامتی خود باشند تا بیمار نشوند و یا اگر بیمار شد باید به‌سرعت به درمان بیماری اقدام کند. سلامتی انسان به حدی مهم است که ائمه اطهار (ع) می‌فرمایند: شب قدر عافیت خود را از خداوند درخواست کنید.

امام‌جمعه موقت تهران درباره امنیت، ابراز کرد: امنیت دومین عاملی است که انسان باید در زندگی خود به آن توجه کند چراکه در جنگ و فتنه و ناامنی هستی انسان نابود می‌شود، بنابراین انسانی که سلامتی و امنیت دارد در اوج غنا است، اما باهم این وجود اگر اسراف‌کار باشد بهره‌ای از زندگی نخواهد برد. انسان در مواجهه زیادی مال نباید از امر انفاق غفلت کند.

وی داشتن مونس و همسری سازگار را از دیگر سرمایه‌های زندگی انسان در عالم دنیا بیان کرد و گفت: همسر باید انیس و همراه انسان باشد و لازمه تداوم و آرامش در زندگی مشترک سازگاری است.

آیت‌الله صدیقی با تأکید بر اینکه فقر انسان را از عبادت بازمی‌دارد، خاطرنشان کرد: ملتی که محتاج غیراست هیچ‌گاه نمی‌تواند استقلال خود را حفظ کند. بیگانگان هرگز نمی‌توانند نیاز او را عادلانه رفع کنند ازاین‌رو ضلالت آن ملت قطعی است. در بی‌نیازی است که تحریم‌ها بی‌اثر می‌شود تهدید‌ها بی‌فایده می‌شود اقتصاد و فرهنگ یک ملت سلاح آنان در برابر زیاده خواهی دشمنان است./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات