۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۴
کد خبر: ۵۹۰۴۶۳
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی:

حضرت معصومه مقام شفاعت دارند

حضرت معصومه مقام شفاعت دارند
مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) با بیان اینکه حضرت معصومه (س) مقام شفاعت دارند، گفت: کسب شفاعت اهل بیت (ع) با شبیه شدن به آن بزرگواران امکان پذیر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، طاهره لطیفی مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع)، سه شنبه در مراسمی که به مناسبت وفات شهادت گونه حضرت معصومه (س) در همین حوزه علمیه برگزار شد، گفت: طبق صریح روایات؛ حضرت معصومه (س)، زینب ثانی هستند.
 
وی افزود: ایشان به تأسی از عمه بزرگوارشان در ولایتمداری و صبر بی‌نظیر بودند و ولایتمداری حضرت معصومه (س) درس بزرگی است که به آن نیازمند هستیم.
 
لطیفی با استناد به روایتی از امام صادق (ع) مبنی بر اینکه خاک قم مقدس است و ساکنانش از ما هستند، ابراز کرد: زمانی که حضرت معصومه (س) به شهر مقدس قم وارد شدند اهالی این شهر ایشان را گرامی و محترم داشتند و حضرت نیز برای مردم این سرزمین مقدس دعا فرمودند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) بابیان حدیثی اظهار داشت: در روایات متعددی آمده اگر کسی حضرت معصومه (س) را در قم زیارت کند گویی همه ائمه اطهار (ع) را زیارت کرده است. همچنین در روایات دیگر بیان‌شده ثواب زیارت این بانوی عظیم شأن هم‌وزن با ثواب زیارت قبر پنهان حضرت فاطمه (س) است.

وی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت معصومه (س) دو امامزاده واجب التعظم هستند که زیارت آن بزرگواران بسیار توصیه‌شده است.

لطیفی درباره شأن و عظمت حضرت معصومه (س)، گفت: امام صادق (ع) فرمودند: حضرت معصومه (س) به‌قدری عظمت دارند که در قیامت می‌توانند تمام  شیعیان را شفاعت می‌کنند؛ ما طلاب باید خود را نزدیک به ایشان کنیم و با اهل‌بیت (ع) انس داشته باشیم در غیر این صورت بدون آن‌ها هیچ هستیم.

مدیر مدرسه علمیه امام حسن مجتبی (ع) رسیدن به حیات طیبه را درگرو تبعیت از فرامین ائمه اطهار (ع) دانست و بیان کرد: ولایتمداری و اطاعت از ائمه اطهار رمز سعادت اخروی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شفاعت یعنی جفت شدن اگر در دنیا جفت نشویم در آخرت هم پیوندی نخواهیم داشت. اگر بخواهیم از شفاعت ایشان بهره‌مند شویم باید بیش‌ازپیش تلاش کنیم و خود را شبیه آن بزرگواران کنیم./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات