۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۰۴۶۸

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مرند برگزار شد

همایش وحدت حوزه و دانشگاه در مرند برگزار شد
همایش وحدت حوزه و دانشگاه با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و نخبگان حوزوی علمیه صاحب‌الزمان(عج) در مرند برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی نعمت زاده، عضو شورای حوزه علمیه آذربایجان شرقی سه شنبه در همایش وحدت حوزه و دانشگاه که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرند برگزار شد، اظهار داشت: وحدت هدف میان حوزویان و دانشگاهیان به معنای وحدت تخصص و تعهد است.

وی با اشاره به این‌که علم و دین لازم و ملزوم یکدیگر برای تعالی جامعه بشری هستند، خاطرنشان کرد: این دو مکمل یکدیگر است، به عبارت دیگر دین بدون علم و دانایی و علم بدون دین آسیب زا و علت مصیبت و بدبختی بشریت نیز است.

امام جمعه مرند ادامه داد: پیشرفت های علمی بدون اخلاق و آموزه های دینی منجر به جنگ‌ها و مصائب مختلفی شده است و امروز شاهدیم که گاه همین علم که قرار بود دردی از جامعه بشری را دوا کند، در خدمت ظالم و مروج بی عفتی و خیانت به آرمان های انسانی است.

وی عقب‌ماندگی علمی جوامع اسلامی را یکی از عوامل سلطه استکبار بر ملت‌های مسلمان دانست و افزود: دشمن تلاش دارد مانع نخبه‌پروری در ایران اسلامی شود، به همین منطور با فشارهای مختلف سیاسی و اقتصادی به دنبال اعمال تحریم های علمی نیز بوده است.

حجت الاسلام نعمت‌زاده با اشاره به این‌که ایران در تولید علم جایگاه 16 جهان و اول منطقه را داراست، افزود: کشورمان در حوزه فناوری نانو و سلول های بنیادین، هم سطح معدود کشورهای پیشرفته است، آین آمارها نشان می دهد که استعدادهای ارزشمندی در کشور هست که اگر شناسایی و تقویت شوند، تحقق تمدن نوین اسلامی دور از دسترس نیست.

وی با تأکید بر این‌که هدف از وحدت حوزه و دانشگاه را به معنای ادغام و یا تسلط یکی بر دیگری نیست، افزود: این امر به معنای همکاری در اهداف و وظایف مشترک و هم افزایی و استفاده از نیرو و توان یکدیگر برای حفظ استقلال، امنیت و پیشرفت کشور است./935/پ203/ب1

ارسال نظرات