۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۸
کد خبر: ۵۹۰۴۷۰
امام جمعه تبریز:

انسجام و همگرایی حداکثری میان ائمه جمعه استان برقرار است

انسجام و همگرایی حداکثری میان ائمه جمعه استان برقرار است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که ائمه جمعه موفق، پرنشاط، علاقه‌مند و مردمی در استان آذربایجان‌شرقی فعال هستند، گفت: تمامی ائمه جمعه استان هر یک منشأ آثار و برکات مهمی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی سه شنبه در سومین نشست فصلی ائمه جمعه استان در تبریز اظهار داشت: هر کسی که لباس روحانیت را می‌پوشد؛ باید رفتار و گفتارش تجلی شیوه و سیره رسول گرامی اسلام باشد.

وی افزود: دستورالعمل اخیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در مواجه با جریان‌های مختلف داخلی و خارجی بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است، اگر چنانکه ائمه جمعه به دقت نسیت به این ابلاغ عنایت داشته باشند؛ شاهد انسجام و همگرایی حداکثری ائمه جمعه خواهیم بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: بسته سیاست‌ها و رویکردهای مواجهه سیاسی ائمه جمعه که اخیرا از سوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور ابلاغ شده؛ حاوی تمامی مسائل مهم داخلی و خارجی است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که ائمه جمعه موفق، پرنشاط، علاقه‌مند و مردمی در استان آذربایجان‌شرقی فعال هستند، افزود: بنده در سفر روز گذشته به شهرستان مرند شاهد اقدامات مهم امام جمعه این منطقه بودم. به عبارتی تمامی ائمه جمعه استان هر یک منشاء آثار و برکات مهمی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با بیان این‌که کار اصلی ائمه جمعه تربیت انسان‌های متدین، خدامحور و خداترس است، افزود: امام جمعه هر شهر با رفتارهای مردمی و متواضعانه می‌تواند قلوب عموم مردم را به خود جذب کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات ارزشمند حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری در شورای رسیدگی امور مساجد استان تهران گفت: برنامه‌ها و اقدامات این عالم ارزشی هنوز ماندگار است و گاه مورد الگوی دیگر شهرهای کشور نیز قرار گرفته است./935/پ602/ب1

ارسال نظرات