۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۵۹۰۴۹۳

فراخوان قبایل شرق یمن برای برگزاری تظاهرات علیه اشغالگری سعودی

فراخوان قبایل شرق یمن برای برگزاری تظاهرات علیه اشغالگری سعودی
کمیته موسوم به کمیته تداکراتی قبایل حوف استان المهره یمن از اهالی این استان خواستند در تظاهرات ضد سعودی که تا چند روز دیگر برگزار خواهد شد، شرکت کنند.

به گزارش خبرگزاری رسا، قبایل ساکن در شرق یمن خود را برای برگزاری تظاهرات ضد سعودی گسترده آماده می‌کنند.

کمیته تدارکاتی اعتراض‌های قبایل «حوف» در استان «المَهره» واقع در شرق یمن اعلام کرد که قصد دارد طی چند روز آینده همایشی در محکومیت اشغالگری‌های عبرستان در این استان برگزار کند.

این کمیته گفته است که هدف از برگزاری این همایش بزرگ، مخالفت با سیطره سعودی‌ها بر گذرگاه گمرکی «صرفیت» و تاکید بر حاکمیت ملی و قوانین یمن است.

کمیته مذکور در این ارتباط بیانیه‌ای صادر کرده که در آن آمده است: «پیام این همایش دعوت به اجتماع توده‌های بزرگ مردمی در شهر الغیضه، مرکز استان المهره است. این همایش از مدم می‌خواهد که در برابر خرابکاری‌های شبه نظامیان اشغالگر سعودی آگاه بوده و از منطقه حافظت شده حوف و منابع طبیعی آن در برابر آن‌ها حافظت کنند».

کمیته تداکراتی اعتراضات قبایل حوف یمن همچنین تجاوز‌ها و اقدامات تحریک آمیز اشغالگران در حق این قبایل را محکوم کرد و از ائتلاف سعودی خواست که مرتکبان جنایت قتل معترضان یمنی در منطقه «الانفاق» را به دست عدالت واگذار کند.

استان المهره نزدیک به یک سال است که شاهد برگزاری تظاهرات ضدی سعودی بوده است. ائتلاف سعودی طی چند ماه گذشته نیرو‌های زیادی در این استان که هم مرز با عمان است، پیاده کرده است که باعث اعتراض ساکنان این استان شده است.

اخیرا فاش شده است که عربستان سعودی قصد دارد یک خط لوله نفتی از منطقه «الخرخیر» واقع در جنوب این کشور به بندر یمنی «نشطون» واقع در ساحل دریای عرب احداث کند./983/ب102/ف

منبع: فارس
ارسال نظرات