۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۹۰۵۳۷

شهادت 54 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی از آغاز سال جاری

شهادت 54 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی از آغاز سال جاری
مرکز مطالعات و مستندسازی عبدالله حورانی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین اعلام کرد که از آغاز سال جاری تاکنون، 54 کودک فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده اند.

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز مطالعات و مستندسازی عبدالله حورانی وابسته به سازمان آزادی بخش فلسطین با اعلام شهادت 54 کودک فلسطینی از آغاز سال جاری تاکنون، در گزارشی تاکید کرد که از این تعداد، ۴۴ کودک در جریان تظاهرات بزرگ بازگشت در نوار مرزی باریکه غزه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست شهید شده اند و پیکر ۳ نفر از آنان همچنان نزد رژیم صهیونیستی توقیف است.

مرکز مذکور اشاره کرد که این کودکان کوچکترین خطری برای نظامیان صهیونیست نداشتند و اشغالگران به عمد و به قصد قتل آن‌ها را هدف تیراندازی قرار داده اند.

در همین راستا، مرکز عبدالله حورانی بیان کرد که از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۰۰ کودک فلسطینی در کرانه باختری و قدس اشغالی بازداشت شده اند که ۲۳۰ نفر از آنان هنوز هم در اسارت هستند و آزاد نشده اند.

این مرکز اشاره کرد که رژیم صهیونیستی احکامی سخت را در حق کودکان اسیر فلسطینی صادر می‌کند که با معاهده حقوق کودک و معاهده مبارزه با شکنجه مغایرت دارد.

مرکز حقوقی مذکور تاکید کرد که کودکان فلسطینی از لحظه بازداشت تا بازجویی و انتقال به زندان به شیوه‌های مختلف مورد آزار و اذیت قرار می‌گیرند و بعضا جریمه‌های مالی سنگینی هم بر آن‌ها تحمیل می‌شود./983/ب102/ف

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین 

ارسال نظرات