۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲
کد خبر: ۵۹۰۵۶۰
حجت الاسلام نورموسوی خبرداد؛

تألیف و تدوین بیش از 250 کتاب و رساله علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار

تألیف و تدوین بیش از 250 کتاب و رساله علمی در مرکز فقهی ائمه اطهار
مدیر بخش روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: این مرکز تا کنون بیش از 250 کتاب، مقاله و رساله علمی توسط محققان و پژوهشگران خود به چاپ رسانده است که برخی از آنها به چند زبان ترجمه شده اند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کنفرانس مطبوعاتی آغاز دوره تخصصی فقه پزشکی امروز در مرکز فقهی ائمه اطهار برگزار شد.

حجت الاسلام نور موسوی مدیر وابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) در این نشست با اشاره به نقش خبرنگاران در فرهنگ سازی و ارتقای اندیشه در جامعه اظهار داشت: به عقیده ما مسأله خبر و اطلاع رسانی بحثی مهم است و نقشی که خبرنگاران دارند کمتر از دانشمندان نیست.

وی با اشاره به این که خبرنگاران دانش را در دنیا بذر افشانی می‌کنند، یادآور شد: ما به خبرگزاری‌ها و خبرنگارانی انقلابی نیز داریم از این رو همه فعالان عرصه خبر و اطلاع رسانی باید شخصیت بصیرتی و ارزشی داشته باشند.

حجت الاسلام نورموسوی در بخش دیگری از سخنان خود به معرفی مرکز فقهی ائمه اطهار پرداخت و اظهار کرد: مرکز فقهی دارای چند گروه فقهی است که از جمله آن‌ها می‌توان به فقه سیاسی، اجتماعی، شبهه شناسی، ثقلین، نفت، کودک، حقوق و جزا، اقتصاد و پزشکی اشاره کرد.

وی با بیان این که در هفته پژوهش امسال ۷۵ عنوان کتاب چاپ جدید این مرکز رونمایی شد، خاطرنشان کرد: این مرکز دارای شعباتی در مشهد مقدّس، سوریه و افغانستان است که به طور محدودتر دائر شده است.

مدیر روابط عمومی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) زمان، فراهم آوردن امکانات لازم و بستر مناسب برای مطالعات و پژوهش‌های ژرف در فقه و اصول، درک و پاسخگویی مسائل جدید، بررسی شبهات مرتبط به فقه و نقد آن‌ها و تألیف و نشر کتب و مقالات علمی بوده است.

وی اشاره به آثار علمی و پژوهشی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از ۲۵۰ کتاب، مقاله و رساله علمی توسط محققان و پژوهشگران خود به چاپ رسانده است که برخی از آن‌ها به چند زبان ترجمه شده اند.

حجت الاسلام نورموسوی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: این نشست به جهت راه اندازی رشته تخصصی فقه پزشکی در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) است که در طول تاریخ حوزه‌های علمیه به صورت تخصصی برای اولین بار راه اندازی شده است. /۱۳۳۰/پ202/ج
ارسال نظرات