۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۹۰۵۶۵
حجت الاسلام میناپور:

حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت جامعه هستند

حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت جامعه هستند
مدیر حوزه علمیه لرستان بر ضرورت حفظ و تقویت وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: حوزه و دانشگاه عامل پیشرفت جامعه هستند.

حجت الاسلام علی میناپور، مدیر حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب حوزه و دانشگاه در جوار هم، همدل و همراه برای ارتقای جایگاه تعلیم و تربیت در تلاش هستند و رسالت خود را در این زمینه به بهترین شکل انجام دهند.

وی با تأکید بر ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه و همکاری این دو نهاد افزود: حوزه و دانشگاه دو بازوی توانمند برای سعادت و پیشرفت کشور هستند.

حجت الاسلام میناپور با بیان اینکه باید با ارائه الگویی مناسب و هدفمند در راستای پیشرفت علمی و معنوی امت اسلام تلاش کرد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه در این زمینه ضروری است.

وی در ادامه با بیان اینکه منظور از وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حوزه به دانشگاه و دانشگاه به حوزه تبدیل شود، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه هرگز بی نیاز از همدیگر نخواهند بود و در کنار هم می توانند در پیشرفت علمی کشور نقش آفرینی کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان بیان داشت: حوزه و دانشگاه در سایه تحقیق و پژوهش می توانند موجب شکوفایی علمی، معنوی و پویایی و نشاط شوند و این دو نهاد در کنار هم وظیفه پژوهشی و تبلیغی خود را انجام خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: با وحدت حوزه و دانشگاه می توان از توانایی ها و ظرفیت های علمی و پژوهشی دو نهاد بهره مند شد و گام های مؤثری در جامعه برداشت.

حجت الاسلام میناپور بر ضرورت تقویت فرهنگ پژوهش در جامعه و رفع موانع سر راه پژوهش گفت: این مهم با همکاری حوزه و دانشگاه محقق خواهد شد./9451/ت602/ب1

ارسال نظرات