۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۵۹۰۵۸۵
حجت الاسلام سرلک:

ولایت پذیری با بر طرف کردن منیت امکان پذیر است

ولایت پذیری با بر طرف کردن منیت امکان پذیر است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایت پذیری با بر طرف کردن منیت امکان پذیر است، گفت: اهل بیت (ع) واسطه فیض الهی برای رسیدن انسان به توحید هستند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی سرلک استاد حوزه علمیه، در جلسه هفتگی هیات شهدای گمنام دانشگاه امام صادق (ع) گفت: انسان پا در عرصه دنیا می‌گذارد تا جمال خداوند را مشاهده کند.

وی افزود: عالم هستی جلوه‌ای از جمال خداوند است، کسانی می‌توانند جمال و جلال خداوند را در عالم هستی ببینند که گوش شنوا و چشم بینا داشته باشند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه همه هم و غم انسان‌ها در عالم دنیا باید این باشد که از خداوند جدا نشوند، ابراز کرد: خداوند انسان را خلق کرد تا بندگی او را به جای آورد و همه عالم دنیا را مسخر او گردانید تا بتواند این امر را به جای بیاورد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: هنگامی که انسان دچار غفلت و گناه می‌شود حضرت حق راه بازگشت را باقی گذاشته تا فرد معصیت کننده بتواند با توبه از گناه به بندگی خداوند ادامه دهد.

وی عشق و محبت انبیا و اولیای الهی نسبت به حضرت حق را غیر قابل توصیف بیان کرد و گفت: به قدری این عشق عمیق بود که آن بزرگان اصرار داشتند و خود را به زحمت و رنج می‌انداختند تا مردم نیز عاشق خداوند شوند به حدی که خداوند متعال خطاب به پیامبراسلام فرمود: مگر می‌خواهی جان خود را از دست بدهی.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه همه انسان‌ها امکان مشاهده جلوه خداوند متعال را دارند، اما گناه حجاب بین آنان و این شهود است، عنوان کرد: خداوند تک تک انسان‌ها را دوست دارد و برای آنان که مخلوق خالق هستند ارزش قائل است.

این استاد حوزه علمیه دیدن و مشاهده اسماء الهی را نیاز به فراهم شدن مقدماتی دانست و گفت: برای آن که این مشاهده رخ دهد خداوند امکانی به نام تبعیت از ولایت قرار داده تا انسان از این طریق به ملاقت خداوند نائل شود؛ بنابراین اهل بیت (ع) آمده اند تا انسان با ولایت آنان به مقام شهود برسد.

وی افزود: ولایت پذیری با بر طرف کردن منیت امکان پذیر است، شیطان شش هزار سال عبادت کرد، ولی، چون منیت خود را از بین نبرده بود نتوانست ولایت پذیر باشد و از امر الهی تبعیت کند.

حجت الاسلام سرلک با بیان اینکه اهل بیت (ع) واسطه فیض الهی هستند تا انسان به توحید برسد، اظهار داشت: از این رو زمانی که زیارت اهل بیت (ع) با معرفت باشد انسان می‌تواند به وادی توحید قدم بگذارد.

وی با استناد به روایات، گفت: در روایات متعددی آمده اگر کسی حضرت فاطمه معصومه (س) را در قم زیارت کند بهشت بر او واجب می‌شود؛ این بهشت زمانی محقق می‌شود که فرد به جایگاه و شان این بانوی بزرگوار معرفت داشته باشند، بنابراین انسان خداوند را باید در چهره اولیا الله دنبال کند./۸۱۳/پ202/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات