۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
کد خبر: ۵۹۰۵۹۱
مدیر مدرسه علمیه امام صادق بجنورد تأکید کرد؛

لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به ترویج و تعمیق فرهنگ کار در جامعه

لزوم توجه بیشتر رسانه‌ها به ترویج و تعمیق فرهنگ کار در جامعه
مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد با تأکید بر ضرورت توجه بیشتر رسانه‌ها به ترویج و تعمیق فرهنگ کار در جامعه، گفت: کار و تلاش سازنده سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی‌اصغر ایزدی، مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد، امروز در جمع مسؤولان فرهنگی، با اشاره به اهمیت کار و کوشش در فرهنگ غنی اسلام، اظهار داشت: با توجه به آیات و روایات، اسلام برای کار کردن و تلاش ارزش بسیاری قائل است.

وی افزود: کار کردن و تلاش صادقانه افزون بر رفع نیازهای مادی، انسان را از انواع آسیب‌ها و ناهنجاری‌های جامعه دور کرده و به این طریق زمینه سلامت جامعه را فراهم می‌سازد.

حجت‌الاسلام ایزدی اضافه کرد: ازاین‌رو باید برای ترویج و تعمیق فرهنگ کار و تلاش در جامعه از تمام توان و امکانات موجود استفاده کرده و آن را جز اولویت‌ها قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این راستا رسانه‌ها به دلیل اینکه گستره فعالیت آن‌ها بسیار پهناور است و مخاطبان بسیاری دارند می‌توانند نقش بسیار مهمی در ترویج و تعمیق فرهنگ کار داشته باشند.

حجت‌الاسلام ایزدی تصریح کرد: رسانه‌ها می‌توانند با تولید، نشر و پخش برنامه‌های سازنده بها و ارزش بیشتری به نفس کار کردن داده و به این طرق فرهنگ کار و تلاش را در جامعه رواج دهند.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق (ع) بجنورد خاطرنشان کرد: اینکه جوانان و قشر تحصیل‌کرده کار را تنها در قالب کار دولتی واداری می‌بینند و زمانی که به خواسته خود نمی‌رسند دلسرد و افسرده دست از تلاش برای کارهای سازنده دیگر برمی‌دارند معضلی است که باید رسانه‌ها به آن توجه کنند.

حجت‌الاسلام ایزدی افزود: کار در اسلام مفهوم و معنی بسیار فراتری دارد و اگر رسانه‌ها در برنامه‌های خود بیشتر به نظر اسلام در مورد کار و تلاش توجه کنند به‌طور یقین در تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ کار در جامعه موفق‌تر عمل می‌کنند./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات