۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۵۹۰۶۰۶
آیت الله نوری همدانی:

وجود فقر و مشکلات اقتصادی نتیجه عمل نکردن به دستورات اسلام است

وجود فقر و مشکلات اقتصادی نتیجه عمل نکردن به دستورات اسلام است
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: اگر به دستورات اسلام عمل می‌شد امروز فقری در جامعه وجود نداشت و وجود فقر نتیجه عمل نکردن به دستورات اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین  نوری همدانی امروز در دیدار رییس کمیته امداد با تقدیر از فعالیت های کمیته امداد، گفت: هر قدم و فعالیت شما دارای ثواب است و قدم برداشتن در زمینه رفع فقر بسیار مهم است.

وی کمیته امداد را شجره ای طیبه دانست و افزود: این کمیته به امر امام راحل به وجود آمده و ثمره این شجره بسیار روشن و معلوم است، وجود فقر در جامعه آسیب های دینی و اجتماعی بسیاری دارد و باید برای ریشه کن کردن فقر برنامه ریزی شود.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که فقر در اسلام جایی ندارد، اظهار داشت: اگر به دستورات اسلام عمل می شد امروز فقری در جامعه وجود نداشت، از این رو وجود فقر نتیجه عمل نکردن به دستورات اسلام است.

وی ادامه داد: اسلام می خواهد زندگی مردم به صورت متوازن باشد و بین مردم فاصله نیفتد که عده ای اشراف باشند و عده ای در فقر و سختی به سر ببرند، اگر در جامعه ای اشرافی گری وجود داشته باشد بر خلاف اسلام است.

حضرت آیت الله نوری همدانی ریشه کن شدن فقر، ظلم و جهل را خواسته اسلام دانست و ابراز داشت: مسلمانان باید به این دستور اسلامی اهمیت دهند، در جامعه اسلامی باید عدالت برقرار باشد و هرکس به حق خود برسد.

وی وجود ظلم، فقر و جهل را سبب عقب ماندگی دانست و عنوان کرد: کار کمیته امداد بسیار مهم است و تا حد خود توانسته که فقرا را کاهش دهد، در نتیجه نبودن کار، گرانی، پایین بودن ارزش پول ملی فقر بسیاری به وجود آمده است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: باید برای از بین بردن فقر فکری شود، نباید در میان مسلمانان فقیری وجود داشته باشد، اخیرا کمیته امداد کمک بیشتر می کند اما چون فقر بیشتر شده نمود زیادی پیدا نکرده است؛ خیران و صداوسیما باید برنامه های کمیته امداد را یاری کنند.

وی اضافه کرد: مردم باید در فضای زندگی کاهش قیمت ارز را مشاهده کنند نه این که تنها در شعار و جلسات مسؤولان مطرح باشد، مردم تفاوتی در زندگی خود احساس نمی کنند، زمانی که قیمت ارز بالا رفت همه چیز گران شد اما حال که قیمت ارز کاهش پیدا کرده قیمت ها همانگونه بلکه گران تر است و دولت باید موضوع گرانی را مدیریت کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که علما نیز در یاری فقرا و نیازمندان می توانند نقش آفرینی کنند، گفت: در هر شهر و روستایی با کمک روحانیت و خیران می توان فقر را ریشه کن کرد، همین زاغه نشین ها و فقرا پای کار انقلاب بوده اند و باید مشکلات آن ها را حل کرد.

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 17

/1323/پ202/ق

ارسال نظرات