۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۵۹۰۶۱۱
با حضور شخصیت های حوزوی؛

همایش «حوزه و انقلاب اسلامی؛ چهل سال همگامی» در قم برگزار شد

همایش «حوزه و انقلاب اسلامی؛ چهل سال همگامی» در قم برگزار شد
همایش «حوزه و انقلاب اسلامی؛ چهل سال همگامی» با حضور شخصیت های برجسته حوزوی و طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در مدرسه دارالشفا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش «حوزه و انقلاب اسلامی؛ چهل سال همگامی»  با حضور آیت الله محسن اراکی و حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در سالن اجتماعات دارالشفا برگزار شد.

بر اساس این گزارش، جمعی از اعضای جامعه مدرسین، اساتید سطوح عالی و خارج  حوزه علمیه قم در این مراسم حضور داشتند.

حوزه علمیه سهمگین ترین و خطرناک ترین تهاجم ها به اسلام را ناکام گذاشته است

آیت الله اراکی عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین در ابتدای این جلسه با اشاره به این که حوزه علمیه سهمگین ترین و خطرناک ترین تهاجم ها به اسلام را ناکام گذاشته است، عنوان کرد: حوزه های علمیه همواره در برابر سیل شبهاتی که به اسلام وارد می شود، سینه سپر کرده و از جان برای حفظ دین مایه می گذارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی به مردم ایران و به دین حیات بخشیدند، اظهار کرد: این مهم همان رسالت انبیای الهی است و امام راحل به پشتوانه مراجع تقلید توانستند در این مسیر گام برداشته و به مردم و دین آن ها حیاتی تازه ببخشند؛ ما در حوزه های علمیه از سطح مرجعیت تا طلاب در محراب ها، بر روی منبرها و در زندان های طاغوت برای حفظ انقلاب اسلامی و دین مردم شهید تقدیم کرده ایم.

وی با اشاره به این که حوزه های علمیه تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارند، تأکید کرد: البته ناگفته نماند که آن چه تا کنون از سوی حوزه های علمیه صورت پذیرفته، شگرف، عمیق و درست بوده است.

آیت الله اراکی با بیان این که حیات بخشی به ملت و دین از یک سری خصوصیات و ویژگی هایی برخوردار است، مطرح کرد: بر اساس آیات قرآن به آن دین و ملتی «زنده» گفته می شود که در آن نور، عزت و اراده وجود داشته باشد؛ امام خمینی(ره) با انقلاب اسلامی مردم را با نور آشنا کرد تا با ظلم و بی عدالتی بجنگند.

حوزه های علمیه پشتیبان علمی و عملی نظام هستند

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رئیسی تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با بیان این که از ابتدای انقلاب اسلامی دو جریان در مقابل یکدیگر ایستادگی کرده اند، گفت: یک جریان بر این باور است که جامعه باید مبتنی بر دین و آموزه های دینی اداره شود و جریان دیگر دین را برای پاسخگویی به نیازهای بشریت کارآمد نمی داند، از این جهت استقلال سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را مورد تهاجم قرار داده و در پی مبانی لیبرالیسم هستند.

تولیت آستان مقدس رضوی با اشاره به این که طیف لیبرال می خواهند ما را از داشته ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی غافل کنند، بیان کرد: ما در جامعه ذخایر ارزشمند و توانایی های بسیاری داریم که باید به آن ها توجه کنیم؛ امام  خمینی(ره) با شعار «ما می توانیم» جلو آمدند و ما معتقدیم در همه حوزه ها از توانمندی لازم برخورداریم.

وی ادامه داد: طبق نظر سنجی های صورت گرفته، مردم در زمینه های توجه به ارزش های اسلامی، توجه به استقلال کشور، توجه به عرصه علم و نوآوری، توجه به صنعت دفاعی و مانند این موارد به مسؤولان نمره بالا می دهند، اما نسبت به عملکردها نظر خوبی ندارند.

حجت الاسلام والمسلمین رویسی با بیان این که حوزه های علمیه پشتیبان علمی و عملی نظام هستند، تأکید کرد: امروز حوزه، دانشگاه، سازمان های اداری و دستگاه قضایی انقلابی باید جلوی تفکر غرب گرایی و کنوانسیون هایی که ما را از دستاوردهای انقلاب اسلامی غافل می سازد، بایستند./841/پ202/ق

ارسال نظرات