۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۵۹۰۶۴۴
با تقدیر از پژوهشگران برتر و غرفه‌های برگزیده؛

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد

نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی به کار خود پایان داد
چهارمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با سخنرانی معاون پژوهش حوزه و با تقدیر از پژوهشگران و غرفه های برگزیده به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که از سوی معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه روز پژوهش و انقلاب اسلامی نیز نام گذاری شده بود، جمع زیادی از اساتید، پژوهشگران، طلاب و مدیران نمایندگی‌های دفتر تبلیغات اسلامی حضور داشتند.

سخنرانان ویژه این مراسم حجج اسلام والمسلمین احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و سید حسین میرمعزی معاون پژوهش حوزه‌های علمیه بودند.

حجت الاسلام والمسلمین میرمعزی در این نشست با تأکید بر این که حوزه تنها مرکز ساخت آینده انقلاب اسلامی است، ابراز داشت: اگر بخواهیم از انقلاب پشتبیانی کنیم و وظیفه نصیحت را نسبت به انقلاب ایفا کنیم باید صلاحیت‌های علمی لازم را برای این کار در خود ایجاد کنیم و پژوهش‌های خود را به این سمت سوق بدهیم، هرچند این تنها رسالت حوزه نیست.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های حوزه برای ایفای این گونه نقش‌های مهم در این مقطع زمانی کافی نیست بلکه باید امکانات و منابع خوبی برای این کار فراهم شود که حوزه‌ها بتوانند در آینده نه چندان دور نسبت به انقلاب اسلامی ایفا کنند.

همچنین رییس دفتر تبلیغات اسلامی با بیان این که حوزه‌های علمیه در عرصه‌های مختلف باید پاسخگوی مسائل روز جهان اسلام و غرب باشد، تأکید کرد که نگاه یک جانبه گرایانه با پژوهش‌های حوزوی بی انصافی است.

در ادامه این نشست، مراسم تجلیل از برگزیدگان دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد که در بخش غرفه‌های برتر غرفه پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی، غرفه مرکز فناوری اطلاعات، غرفه پژوهشکده اسلام تمدنی، غرفه دفتر تبلیغات اسلامی نمایندگی تهران و غرفه اداره نشریات دفتر تبلیغات اسلامی از آقایان مهدی غلامی، حسن حکیم باشی، جعفر فراهانی و علی جامه داران تقدیر به عمل آمد.

بخش دوم تقدیر و تجلیل از برگزیدگان پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در همایش‌های ملی و استانی از آذرماه گذشته تا آذرماه امسال بود، که در این بخش حجت الاسلام والمسلمین محمدهادی یعقوب نژاد به جهت برگزیده شدن در همایش دو سالانه کیفیت محصولات و ارتقای فعالیت‌های پژوهشی به جهت تألیف فرهنگ نامه علوم قرآنی تجلیل به عمل آمد.

همچنین آقای حکیم باشی به جهت دریافت رتبه اول رساله سطح چهار، سید علیرضا واسعی برای مقاله «روش شناسی مطالعات تاریخی مرحوم عطاردی» و همچنین علیرضا زهیری به جهت کسب عنوان مقاله برتر مقاله «تمدن نولین اسلامی در پرتو قانون اساسی» در فراخوان پژوهش‌های برتر حوزه علمیه خراسان مورد تقدیر قرار گرفتند.

همچنین ناشر برگزیده کتاب سال حوزه محمدباقر انصاری، منتقد جوان در جشنواره نقد کتاب آقای حمید عطایی نظری و دریافت لوح سپاس رتبه بندی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی از سوی محمدباقر حججی این افراد نیز در این مراسم هدایای خود را دریافت کردند.

یادآور می‌شود، چهارمین نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با حضور نزدیک به ۴۰ مرکز، پژوهشکده و ادارات پژوهشی و آموزشی به مدت یک هفته از روز شنبه این هفته کار خود را آغاز کرده بود. /۱۳۳۰/پ202/ج
ارسال نظرات