۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۹۰۶۶۵
مدیر مدرسه الزهرا ارومیه:

عزت علم آموزی در اسلام مورد تأکید است

عزت علم آموزی در اسلام مورد تأکید است
مدیر مدرسه علمیه الزهرا ارومیه گفت: در اسلام یادگیری علم یک عزت بسیار بزرگ است و اگر این علم‌آموزی درخدمت دین و اسلام باشد شرافتش دو چندان می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، خانم مرضیه پورحیدر، امروز در جلسه بازدید 150 نفر از دانش‌آموزان مدارس ارومیه از مدرسه علمیه الزهرا(س) ارومیه که به مناسبت هفته قرآن و عترت برگزار شد، اظهار داشت: حوزه یک مکان مقدس و نورانی است که انسان‌های برگزیده وارد این مکان می‌شوند و هف از این کار هم شناخت اسلام و تبلیغ آن در جامعه است.
 
وی ادامه داد: طلبگی یعنی سرباز امام زمان(عج) بودن و در این راه با نهایت سختی‌ها باید در جهت رضایت امام زمان(عج) قدم برداشت و این یک وظیفه برای طلبه است.
 
مدیر مدرسه الزهرا(س) ارومیه با اشاره به تحصیل و شرایط آن در حوزه خواهران گفت: مقاطع تحصیلی در مدارس علمیه خواهران در چهار سطح می‌باشد که مقطع اول دوره عمومي بوده که معادل کارشناسی است و مقطع دوم؛ دوره عالي که معادل كارشناسي ارشد، مقطع سوم دوره تخصصّي که معادل دكترا می‌باشد و مقطع چهارم دوره فوق تخصّصی اجتهاد است.
 
وی افزود: کل این چهار دوره حداقل ده سال طول می‌کشد و طلبه در این ده سال تمام معارف مورد نیاز در تبلیغ را یاد می‌گیرد و به عنوان یک متخصص دینی شناخته می‌شود.
 
پورحیدر اضافه کرد: در دین مبین اسلام علم‌آموزی از بزرگترین عزت‌ها شمرده شده است و سربازی امام زمان(عج) و تحصیل علوم دینی این عزت و شرافت را دو چندان می‌کند، چرا که امروز نیاز جامعه این است که مبلیغان دین به علوم روز مجهز باشند تا بتوانند نیازهای دینی جامعه را برآورده کنند./935/پ203/ب1
ارسال نظرات