۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۵۹۰۶۷۴
مدیر تحریریه روزنامه المسیره در گفت‎وگو با رسا:

مقاومت یمنی‌ها ائتلاف سعودی را پای میز مذاکره کشاند

مقاومت یمنی‌ها ائتلاف سعودی را پای میز مذاکره کشاند
مدیر تحریریه روزنامه یمنی المسیره در گفت‎وگو با خبرگزاری رسا گفت: ائتلاف عربی بعد از شکست در مقابل مقاومت یمنی‌ها، مجبور شد پای میز مذاکره بیاید.
«ابراهیم السراجی» مدیر تحریریه روزنامه یمنی المسیره در گفت‎وگو با خبرگزاری رسا بیان داشت: قطعنامه‌ای که نمایندگان کنگره آمریکا علیه عربستان سعودی صادر کردند، ناشی از تنشی است که میان کاخ سفید و کنگره درباره پرونده جمال خاشقچی به وجود آمده است.

مدیر تحریریه روزنامه یمنی المسیره در ادامه تصریح کرد: قطعنامه کنگره آمریکا درباه پایان دادن به حمایت از عربستان در جنگ یمن در حالی صادر شد که واشنگتن ائتلاف به رهبری این کشور را به قبول بند‌های مذاکرات سوئد واداشت.

ابراهیم السراجی افزود: عربستان هر چند طی بیانیه‌ای قطعنامه کنگره آمریکا را محکوم کرد، ولی این بیانیه متضمن عذرخواهی ریاض از واشنگتن نیز بود؛ زیرا خواستار تقویت روابط نیز شده بود و این راهبرد دقیقا همان راهبردی است که آل سعود در پی کشتن جمال خاشقچی بکار برده بود.

این تحلیلگر یمنی در ادامه با اشاره به مذاکرات سوئد خاطر نشان کرد: آنچه که ائتلاف عربی تحت امر عربستان را پای میز مذاکره آورد، مقاومت یمنی‌ها در برابر تجاوز این ائتلاف به کشورشان بود؛ زیرا متجاوزان از تحقق اهداف خود در میدان‌های جنگ ناکام ماندند. به همین خاطر هم سعی کردند تا بلکه از طریق مذاکرات بتوانند راه به جایی ببرند.

مدیر تحریریه روزنامه یمنی المسیره با اشاره به امکان نقض آتش بس از سوی عربستان افزود: رهبران سیاسی نظامی یمن آماده مقابل با هر گونه سناریویی هستند که ائتلاف عربی بخواهد در پی اعلان آتش بس یمنی‌ها اجرا کنند.

السراجی در پایان بیان داشت: هر چند کنگره آمریکا از طریق قطعنامه خود به ظاهر خواهان پایان دادن به حمایت از عربستان در جنگ یمن است، ولی این اقدام کنگره تنها با هدف دوشیدن هر چه بیشتر آل سعود و رسیدن به ثروت‌های هنگفت صورت می‌گیرد./983/ب902/ف
ارسال نظرات