۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۳
کد خبر: ۵۹۰۶۹۸
حجت الاسلام انتظاری:

حل مشکلات فرهنگی کشور در گرو تلاش های تبلیغی روحانیت است

حل مشکلات فرهنگی کشور  در گرو تلاش های تبلیغی روحانیت است
حجت الاسلام انتظاری کلید حل مشکلات فرهنگی و اجتماعی کشور را در گرو تلاش های تبلیغی روحانیت دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد انتظاری، مسوول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران امروز در نشست آموزشی مبلغان دینی استان در ساری، روحانیت را مدافع حقیقی دین و ارزش‌های انقلاب معرفی کرد و گفت: اگر تلاش‌های چندین دهه گذشته روحانیت نبود نهضت انقلاب اسلامی به پیروزی نمی‌رسید.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی با پرچم داری مرجعیت دینی و حضور گسترده مردم به پیروزی رسید، افزود: امروز نیز حضور در صحنه روحانیت عامل خنثی سازی بسیاری از توطئه‌های دشمنان علیه اسلام و انقلاب خواهد بود.

حجت الاسلام انتظاری با اشاره به این که متاسفانه امروز جامعه ما آسیب‌ها و مشکلات فرهنگی و اجتماعی بسیاری مواجه است، بیان داشت: کلید حل همه این مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی در اختیار روحانیت با بصیرت و انقلابی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حضور روحانیت در هر عرصه‌ای آثار و برکات ارزشمندی را برای انقلاب در پی داشته است، افزود: امروز نیز رفع مشکلات و معضلات موجود به دستان پرتوان روحانیت امکان پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام انتظاری با بیان این که قرآن کریم و معارف اهل بیت (ع) راهکار‌های لازم به منظور رفع همه این مشکلات را ارایه کرده است، افزود: روحانیت با بهره گیری از معارف دینی به راحتی می‌تواند مشکلات موجود را رفع و کشور را در مسیر رشد و تعالی معنوی سوق دهد.

مسؤول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه مازندران در ادامه سخنان خود به معضل بدحجابی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: وضعیت امروز حجاب در کشور زیبنده جامعه اسلامی نیست.

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که روحانیت با بهره گیری از مفاهیم دینی ارزش‌های حجاب را در جامعه تبیین و تشریح کند، گفت: تنها روحانیت است که‌ می‌تواند با بهره گیری از ظرفیت منبر و خطابه ارزش‌های حجاب را برای جامعه تبیین و تشریح کند.

حجت الاسلام انتظاری در بخش پایانی سخنان خود به تلاش دشمن در تخریب چهره روحانیت اشاره کرد و گفت: روحانیت علیرغم همه مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌هایی که در طول نهضت انقلاب و پس از آن داشته، اما هیچ به دندان حق خواهی و مطالبه گری از نظام و دولت نبوده بلکه تبلیغ دین و دفاع از انقلاب و نظام را وظیفه و رسالت خود دانسته است./۹۵۰/پ602/ب1
ایمانی
ارسال نظرات