۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۵۹۰۷۱۵

مراسم گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم ساجدی در قم برگزار شد

مراسم گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم ساجدی در قم برگزار شد
مراسم گرامیداشت هنرمند جهادگر مرحوم سید محمد ساجدی به مناسبت چهلمین روز درگذشت این هنرمند جهادگر با حضور معاون تهذیب حوزه های علمیه در قم برگزار شد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم چهلمین روز درگذشت هنرمند جهادگر مرحوم سید محمد ساجدی امشب با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی معاون تهذیب حوزه‌های علمیه در مسجد مدرسه علمیه معصومیه برگزار شد.

بر اساس این گزارش، سیدمحمد ساجدی گرافیست انقلابی در مسیر بازگشت از راهپیمایی اربعین دچار سانحه رانندگی شد و به همراه همسر و دو فرزندش به دیار باقی شتافت.

مرحوم ساجدی در سال ۱۳۵۹ متولد شد. پس از تحصیل در هنرستان هنر‌های تجسمی تهران وارد دانشگاه شد و در رشته عکاسی به ادامه تحصیل پرداخت و از شاگردان نزدیک مسعود نجابتی بود. او همچنین از مؤسسین کانون هنر شیعه بود.

این گرافیست انقلابی همواره حضور فعالی در اردو‌های جهادی در مناطق محروم داشت و مشتاقانه در انجام فعالیت‌های فنی و عمرانی برای محرومان شرکت می‌کرد. مرحوم ساجدی به گفته دوستانش بسیار پرکار، بااخلاص و باصفا بود.

مرحوم ساجدی، شهید باقری زمان است

حجت الاسلام والمسلمین ملکی در این مراسم با اشاره به این که سردار سلیمانی گفت ساجدی‌ها توانستند عراق و سوریه را از داعشی‌ها پاکسازی کنند، بیان کرد: روحیه شهدایی و انقلابی گری امروز در یمن بروز و ظهور پیدا کرده و سبب شده تا جوانان در مقابل ظلم و استکبار قد علم کنند؛ امروز این جوانان مؤمن، شجاع و انقلابی هستند که حماسه آفرینی می‌کنند.

معاون تهذیب حوزه‌های علمیه با اشاره به فراگیر شدن روحیه انقلابی در منطقه عنوان کرد: امروز دشمن با همه توان از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، اما نتوانسته است حتی یک قدم جوانان انقلابی یمنی را به عقب نشینی وادار کند.

وی با بیان این که مرحوم ساجدی، شهید باقری زمان است، افزود: شهید باقری همان کسی است که با استعداد بی نظیری که داشت نقشه آزادی خرمشهر را کشید و با همه توان آن را اجرا کرد؛ مرحوم ساجدی فردی شجاع، با اخلاص و توانمند بود که در همه عرصه‌ها اعم از بنایی، جوشکاری، هنری، نقاشی و مواردی از این دست فعالیت می‌کرد و با این همه توانایی در اوج تواضع قرار داشت. /۸۴۱/پ203/ج
ارسال نظرات