۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۵۹۰۷۶۲
خطیب جمعه ساری:

دل بستن به تعامل و ارتباط با آمریکا بزرگترین اشتباه تاریخ است

دل بستن به تعامل و ارتباط با آمریکا بزرگترین اشتباه تاریخ است
خطیب جمعه ساری گفت: کسانی که از تعامل با آمریکایی‌ها سخن می‌گویند باید وضعیت امروز برخی از کشور‌های عربی را بیشتر مطالعه کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد قاسمی، خطیب جمعه ساری امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با تأکید بر رعایت اصول اخلاقی در جامعه اسلامی، گفت: رشد رذایل اخلاقی به جای فضائل اخلاقی زینده جامعه اسلامی نیست.

امام جمعه موقت ساری، پیاده کردن مکارم اخلاقی را مهم‌ترین دلیل بعثت نبی مکرم اسلام عنوان کرد و گفت: امروز جامعه اسلامی باید با بهره گیری از سیره پیامبر و اهل بیت (ع) در جهت تقویت مسائل اخلاقی گام بردارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فرا رسیدن شب یلدا اشاره کرد و با بیان این که این شب فرصتی برای صله ارحام، شادی و رفع کدورت‌ها است، خاطرنشان کرد: باید شب یلدا به فرصتی برای با هم بودن و نشاط تبدیل شود.

امام جمعه موقت ساری در بخش دیگری از سخنان خود به خروج نیرو‌های آمریکایی از سوریه اشاره کرد و با بیان این که این اقدام آمریکایی‌ها به معنای پیروزی جبهه مقاومت است، گفت: آمریکایی‌ها با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تروریستی تلاش کردند تا منطقه را دچار آشوب و جنگ داخلی کنند، اما با تشکیل جبهه مقاومت شکست خوردند.

وی با تأکید براین که دل بستن به آمریکایی‌ها بزرگترین اشتباه تاریخ است، خاطرنشان کرد: کسانی که امروز از ارتباط و تعامل با آمریکایی‌ها سخن می‌گویند باید وضعیت امروز برخی از کشور‌های عربی را بیشتر مطالعه کنند.

حجت الاسلام قاسمی در بخش دیگری از سخنان خود مردم را صاحب اصلی انقلاب و نظام اسلامی معرفی کرد و با بیان این که مسؤولان وظیفه دارند برخورد شایسته‌ای با مردم داشته باشند، گفت: متأسفانه در برخی موارد شاهد رفتاری زشت و زننده با ارباب رجوع و مردم از سوی برخی مسؤولان هستیم.

امام جمعه موقت ساری با تأکید براین که مسؤولی که در مسند قدرت نشسته نباید فراموش کند که این جایگاه را مدیون مردم است، افزود: مسؤول در نظام اسلامی باید همواره دغدغه خدمت به مردم داشته باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به در پیش بودن حماسه نهم دی اشاره کرد و این روز را یکی از تاریخی‌ترین روز‌های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: باید از همه ظرفیت‌ها به منظور تقویت و گرامیداشت این روز بزرگ بهره گرفته شود./950/پ202/ب1
ایمانی
ارسال نظرات