۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۹۰۷۶۶
حجت الاسلام قاسمیان:

تقویت فعالیت های پژوهشی حوزوی خنثی کننده شبهات و هجمه‌های دشمن است

تقویت فعالیت های پژوهشی حوزوی خنثی کننده شبهات و هجمه‌های دشمن است
مسؤول اداره امور پژوهشگران مرکز مدیریت خواهران گفت: تعمق و تفکر در علوم دینی از اهداف مهم حوزه های علمیه خواهران در فعالیت‌های پژوهشی است.
حجت الاسلام قاسمیان مسؤول اداره امور پژوهشگران مرکز مدیریت خواهران، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت فعالیت‌های پژوهشی در حوزه‌های علمیه خواهران، گفت: حوزه علمیه خواهران ازجمله مراکز علمی نوپایی است که می‌طلبد مباحث پژوهشی در آن به‌شدت تقویت شود، هرچند درزمینهٔ فعالیت‌های پژوهشی و پاسخگویی به مسائل روز در مدارس علمیه خواهران اقدامات قابل‌توجهی صورت گرفته که انکار ناپذیر است.

وی افزود: با توجه به هجمه دشمن علیه مکتب اسلامی و شبهه افکنی آنان می‌توان گفت این مقدار فعالیت پژوهشی در راستای رفع نیاز کنونی جامعه کافی نیست و لازم است فعالیت بیشتری درزمینهٔ امر پژوهش دینی در حوزه‌های علمیه خواهران انجام شود.

مسؤول اداره امور پژوهشگران مرکز مدیریت خواهران با تأکید بر اینکه فعالیت‌های پژوهشی نیازمند برنامه‌ای منسجم و دقیق از سوی پژوهشگران حوزوی است، ابراز کرد: تهیه و تبیین برنامه‌ها در مدارس زمینه را برای پژوهشگر آماده می‌کند تا بتواند بر اساس نیاز جامعه اقدام به فعالیت علمی نماید و پاسخگوی نیاز جامعه باشد؛ الحمدالله امروز در حوزه‌های علمیه خواهران شاهد رویکرد پژوهشی هستیم.

حجت الاسلام قاسمیان تعمق و تفکر در علوم دینی را از اهداف مهم در فعالیت‌های پژوهشی حوزه‌های علمیه دانست و خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از این دو اصل ممکن است آسیب‌های جدی به مباحث دینی وارد کند./۸۱۳/پ601/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات