۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۹۰۷۹۰
نماینده انجمن حرکت اسلامی نیجریه خبر داد؛

استنکاف دولت نیجریه از اجرای دستور دادگاه عالی برای آزادی شیخ زکزاکی

استنکاف دولت نیجریه از اجرای دستور دادگاه عالی برای آزادی شیخ زکزاکی
حجت الاسلام شعیب گفت: دادگاه عالی نیجریه دستور آزادی رهبر جنبش اسلامی این کشور را صادر کرده است، اما دولت نیجریه پس از گذشت دو سال به آن عمل نکرده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شعیب نماینده انجمن حرکت اسلامی نیجریه امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با اشاره به جنایات مستکبران علیه شیعیان نیجریه گفت: حمله پلیس و ارتش نیجریه علیه جنبش اسلامی مردم و رهبر شیعیان این کشور شیخ زکزاکی چیز تازه ای نبود.

وی افزود: از ابتدای شکل گیری حرکت اسلامی در سال 1979 میلادی که برای عدالت خواهی و اصلاح اجتماعی و سیاسی در کشور صورت گرفت، هجمه های بسیاری انجام شد و با روش های مختلف شکنجه، زندان و تخریب شخصیت سعی در جلوگیری از فعالیت های اسلامی داشته اند.

حجت الاسلام شعیب با بیان این که دولت نیجریه در سال‌های اخیر میدان نبرد با شیعیان این کشور را گسترش داد، اظهار داشت: دولت این کشور با همکاری مستکبران جهان به رهبری آمریکا و وهابیت توطئه های گوناگونی علیه شیعیان دنبال می کنند و از یک دهه پیش برنامه نابودی جنش اسلامی نیجریه را در دستور خود کار داده اند اما با عنایت الهی نتوانستند به نتیجه برسند.

وی ادامه داد: 3 سال پیش دولت نیجریه با همکاری جنایتکاران مرتکب جنایات انسانی علیه مردم بی گناه شد، دولت نیجریه تخلفات بسیاری دارد و دولت و ارتش بر اساس قوانین داخلی این کشور و قوانین جهانی هیچ مجوزی برای انجام جنایت علیه گروه های فرهنگی و سیاسی را ندارند.

نماینده انجمن حرکت اسلامی نیجریه با بیان این که جنبش اسلامی نیجریه به رهبری شیخ ابراهیم زکزاکی یک جنبش مسلحانه نیست، ابراز داشت: حرکت شیعیان یک جنبش اسلامی و اجتماعی است که دیدگاه‌های سیاسی خود را دارد، دولت نیجریه طبق قانون این کشور حق حمله به جنبش اسلامی نیجریه را نداشت.

وی عنوان کرد: بعد از جنایت ارتش علیه شیعیان نیجریه، کمیته ای حقیقت یاب تشکیل شد و این کمیته به این نتیجه رسید که شیعیان و شیخ زکزاکی مقصر نیستند و دولت نیجریه هیچ تحرکی علیه جنایتکاران انجام نداده است، دادگاه عالی نیجریه دستور آزادی رهبر جنبش اسلامی این کشور را صادر کرده است، اما دولت نیجریه پس از گذشت دو سال از صدور این حکم به آن عمل نکرد.

حجت الاسلام شعیب خاطرنشان کرد: نیروهای دولتی نیجریه طی سال‌های اخیر بارها به اجتماعات شیعیان این کشور حمله و هزاران نفر از شیعیان نیجریه را بازداشت کردند، در آخرین جنایت ارتش نیجریه حدود 50 نفر از شیعیان این کشور در حمله نیروهای ارتش به مسیر پیاده روی اربعین به شهادت رسیدند، این جنایت با محکومیت اقشار مختلف نیجریه از جمله مسیحیان این کشور روبرو شد./1323/ب202/ف

ارسال نظرات