۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۵۹۰۸۳۳

برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع جشن انقلاب اسلامی در جامعه الزهرا

برگزاری ویژه برنامه‌های متنوع جشن انقلاب اسلامی در جامعه الزهرا
به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، برنامه‌های متنوعی ویژه طلاب و خانواده‌ها در جامعه الزهرا(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عرب خزائلی با اشاره به اینکه در آستانه چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی هستیم، اظهار داشت: اداره کل امور طلاب و خانواده‌ها به مناسبت جشن انقلاب اسلامی، ویژه برنامه‌های پیشنهادی مصوب خود را اعلام می‌کند.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها اظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی خانواده انقلاب در راستای سه هدف اصلی ایجاد نشاط دینی، تعاملات برون‌سازمانی در جذب امکانات و استفاده از ظرفیت‌های مراکز شاخص مذهبی سراسر کشور انجام خواهد شد.

عرب خزائلی به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی مبنی بر تکیه بر قدرت الهی اشاره کرد که فرمودند: «دین به شما شور و نشاط و طراوت و تازگی می‌بخشد. دین به شما این روحیه را می‌دهد که در مقابل چشمتان همه این قدرت‌های مادی کوچک بشوند، حقیر بشوند، تهدید آنها اثر نکند. بدانید پیروزی با شماست، نصرت الهی با شماست. به خدای متعال اعتماد داشته باشید، حسن ظن داشته باشید. اینی که خدا با تأکید می‌فرماید: «و لینصرنّ اللَّه من ینصره انّ اللَّه لقوىّ عزیز» بی‌شک، بدون تردید خدای متعال آن کسانی را که دین او را و اهداف او را یاری کنند، یاری خواهد کرد، این سخن راستی است، این وعده‌ی صادقی است. به این اعتماد کنید. با اقتدار، با عزم کافی، با تهذیب نفس، با خودسازی -هم خودسازی علمی و هم خودسازی اخلاقی- پیش بروید. ان‌شاءاللَّه روزی را خواهد دید که کشورتان به برکت مجاهدت‌های شما در اوج افتخار و در قله اقتدار باشد».

وی در ادامه به اهمیت جایگاه خانواده تراز انقلاب اسلامی و حفظ اصل نشاط معنوی در خانواده اشاره کرد و افزود: دیدار خانواده شهدا، تولید محصولات فرهنگی متناسب با نیاز خانواده‌ها و حمایت از ازدواج جوانان به ویژه طلاب از جمله برنامه‌های فرهنگی انقلاب است.

مدیر کل امور طلاب و خانواده‌ها اضافه کرد: ظرفیت‌شناسی و برگزاری همایش ویژه خانواده مدافعان حرم، اعلام جدول برنامه اکران فیلم‌های ارزشی در جهت استحکام بنیاد خانواده متعالی و ایده‌های نوین فرهنگی از دیگر برنامه‌های این ایام است.

عرب خزائلی، ایمان و اعتقاد به باورهای دینی را مهم‌ترین شاخصه خانواده انقلابی دانست و تلاش در جهت استحکام زیرساخت‌های این نهاد مقدس را از جمله مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های در دست اجرای این اداره کل عنوان کرد.

فراخوان ثبت نام در نخستین گردهمایی فعالان حدیثی جامعه‌الزهرا(س)

طیبه سادات طباطبایی با اعلام خبر برگزاری نخستین گردهمایی فعالان حدیثی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام مصادف با روز پنجشنبه ۶ دی در این مؤسسه علمی حوزوی اظهار داشت: پیرو تأکیدات رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی مبنی بر اهتمام طلاب به فعالیت‌های حدیثی، اداره قرآن و حدیث جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با استعانت از پروردگار متعال، دوره‌های حدیث‌خوانی اصول کافی، نهج‌البلاغه‌خوانی، دوره‌های تربیت مربی نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، مسابقات و نشست‌های حدیثی را برگزار کرده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا افزود: این اداره در نظر دارد گردهمایی بزرگ فعالان حدیثی را با حضور طلاب فعال در دوره‌های مذکور برگزار کند.

وی تصریح کرد: فعالان حدیثی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام جهت ثبت نام و شرکت در این گردهمایی می‌توانند تا ۳ دی با شماره تلفن های ۳۲۱۱۲۴۳۶ و ۳۲۱۱۲۵۴۸ تماس بگیرند.

طباطبایی یادآور شد: هدف از برگزاری این گردهمایی، تبیین و شناسایی جایگاه و اهمیت متون روایی در تربیت و تبلیغ، ایجاد زمینه ترویج روایات اهل بیت علیهم‌السلام، توانمندسازی طلاب در برگزاری جلسات حدیث‌خوانی، شناسایی طلاب توانمند برای برگزاری دوره‌ها و همچنین تقدیر از فعالان ممتاز از میان اساتید،  طلاب و همکاران است.

وی تصریح کرد: در این گردهمایی، طلاب از سخنان اساتید برجسته حدیثی در قالب کارگاه در دو نوبت صبح و عصر  بهره‌مند می‌شوند.

برگزاری جلسه دفاع از پایان‌نامه «بررسی تطبیقی منابع و گستره علم امام از منظر علامه مجلسی و فیض کاشانی»

جلسه دفاع از پایان‌نامه سطح سه با موضوع «بررسی تطبیقی منابع و گستره علم امام از منظر علامه محمدباقر مجلسی و فیض کاشانی» در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود.

این پایان‌نامه در سطح سه رشته کلام اسلامی با موضوع «بررسی تطبیقی منابع و گستره علم امام از منظر علامه محمدباقر مجلسی و فیض کاشانی» با ارائه سرکار خانم معصومه سادات جوادی دفاع می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمد عظیمی، استاد راهنمای این پایان‌نامه است و حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد میرهاشمی، داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه، روز یکشنبه ۲ دی ساعت ۸ صبح در سالن دفاعیه طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

سومین مرحله «سیری در نهج‌البلاغه» ویژه اساتید

سومین مرحله دوره غیرحضوری «سیری در نهج‌البلاغه» ویژه اساتید برگزار می‌شود.

طیبه سادات طباطبایی با اعلام برگزاری این دوره غیر حضوری اظهار داشت:  اداره قرآن و حدیث با همکاری اداره تربیتی با هدف نشر و ترویج فرهنگ غنی قرآن و حدیث در جامعه و حرکت در جهت رفع مهجوریت از ثقلین، با استفاده از نشر و ارائه الگوهای رفتاری و رهنمودهای قرآن و عترت، در سطح  اساتید و طلاب علوم دینی، اقدام به برگزاری طرح سیر مطالعاتی تفسیر و حدیث کرده است.

مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام افزود: در این گام، دوره مطالعاتی نهج‌البلاغه در سطح اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود و اساتید شرکت‌کننده در این طرح، بر اساس برنامه زمان‌بندی شده، قسمت‌های مشخص شده را مطالعه و پاسخنامه را تحویل می‌دهند.

طباطبایی با اشاره به آغاز سومین مرحله این دوره، گفت: این طرح در مرحله اول مورد استقبال و تأیید اساتید قرار گرفت و تعداد زیادی از اساتید در این برنامه شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: سومین مرحله این دوره از حدیث‌خوانی نهج‌البلاغه شامل حکمت‌های ۳۱۷ تا ۴۸۰ است و اساتید تا ۲۰ دی فرصت دارند که پاسخنامه خود را تحویل دهند؛ همچنین اساتیدی که موفق به شرکت در مرحله اول نشده‌اند می‌توانند تا نیمه دی ماه با ارئه پاسخنامه مرحله اول  به این طرح ملحق شوند.

مدیر کل امور تربیتی یادآور شد: دفترچه هر مرحله در درس اخلاق ویژه اساتید ارائه می شود؛ همچنین اساتید می‌توانند جهت دریافت سؤالات به سایت یاکانال جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و یا کانال اساتید جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در پیام‌رسان سروش به نشانی @asatid۲۱۵۹  مراجعه کنند.

برگزاری کرسی ترویجی «گونه‌های زبان قرآن و نقش آن در جامعیت و جهانی بودن»

کرسی ترویجی «گونه‌های زبان قرآن و نقش آن در جامعیت و جهانی بودن» با ارائه استاد ماهروزاده برگزار می‌شود.

هجدهمین کرسی ترویجی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با موضوع «گونه‌های زبان قرآن و نقش آن در جامعیت و جهانی بودن» از سوی معاونت پژوهش این مؤسسه علمی پژوهشی برگزار می‌شود.

در این کرسی ترویجی، سرکار خانم طاهره ماهروزاده استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام و عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه به تبیین این موضوع می پردازد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر علی فتحی استادیار پژوهشگاه حوزه و دانشگاه به عنوان ناقد و سرکار خانم محترم قوی به عنوان دبیر علمی این جلسه حضور دارند.

این جلسه روز یکشنبه ۲ دی ساعت ۱۰ تا ۱۲ در سالن جلسات طبقه سوم پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام برگزار می‌شود./968/پ203/ج

ارسال نظرات