۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۹۰۸۵۲

انتشار خاطرات صادق آهنگران با نام «حوالی صدا»؛ کتابی در دو جلد

انتشار خاطرات صادق آهنگران با نام «حوالی صدا»؛ کتابی در دو جلد
حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند گفت: ثبت تاریخ شفاهی خاطرات حاج صادق آهنگران انجام شده که مراحل پایانی خود را می‌گذراند.
به گزارش خبرگزاری سا به نقل از منانشر، حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند درباره تالیفات خود اظهار داشت: در حال مقابله خاطرات «غلامحسین بشردوست» هستم.

وی در ادامه با توضیح این موضوع گفت: تالیف این کتاب تمام شده است و با راوی این اثر که آقای غلامحسین بشردوست است در حال ویرایش نهایی و بازخوانی هستیم که این مرحله تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

بهداروند با تاکید بر این مسئله که بشردوست از فرماندهان قرارگاه کربلا و از فرماندهان اصلی خاتم‌الانبیاء (ع) بوده است، بیان داشت: او از فرماندهان برجسته دوران هشت سال دفاع مقدس بود، که این کتاب نیز شامل خاطرات شفاهی این فرمانده می‌شود.

به گفته این نویسنده، کتاب قرار است در یک مجلد و در ۸۰۰ صفحه به همراه، تصاویر، مستندات و مدارک با عنوان احتمالی «شبی در کنار آفتاب» روانه بازار کتاب شود.

نویسنده کتاب «زندان الرشید» خاطرنشان کرد: در کنار این اثر، تاریخ شفاهی «حاج صادق آهنگران» هم نوشته شده و تقریبا ۹۰درصد کار به اتمام رسیده است. اولین بار است که او به عنوان یک مداح که برند ملی و منطقه‌ای و جهانی در دفاع مقدس یافته در این کتاب به او پرداخته شده است. از ابتدا تا انتهای جنگ را با او پیش برده‌ایم و توانستیم خاطرات را ثبت کنیم.

بهداروند با اشاره به اینکه فرآیند کار بدین گونه بوده که از یک رزمنده عادی مطالب آغاز می‌شود و به رزمنده شاخص به نام حاج صادق آهنگران ادامه می‌یابد، گفت: درس‌ها، عبرت ها، تجارت نسبت به کارکرد ایشان در داخل، منطقه و خارج لبنان و در کشور‌هایی که در آن‌ها بیداری اسلامی اتفاق افتاده مورد بررسی قرار گرفته همچنین انتقال تجارب مداحی با رویکرد صحیح دینی و قاعده‌مند از این کار استخراج می‌کنیم.

وی که از همرزمان آهنگران به شمار می‌رود در پاسخ به این پرسش که مصاحبه‌ها چه مدت به طول انجامید گفت: ما در بسیاری از مباحث جنگ در کنار یکدیگر بودیم، بسیاری از فیش‌ها را بنده از قبل داشتم، و از بسیاری از فرماندهان، چون رضایی، شمخانی، غلامپور و دیگران به راحتی کاراکتر حاج صادق آهنگران را آن‌ها گرفتیم و کار به سرعت انجام شد. اما پیشنهاد ابتدایی گردآوری این تاریخ شفاهی از سوی مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سپاه پاسداران بود.

وی نام احتمالی این کتاب را «حوالی صدا» دانست و تصریح کرد: این کتاب احتمالا در دو مجلد با عنوان «حوالی صدا» همراه با تصاویر و مستندات منتشر خواهد شد. این دو اثر منحصر به فرد به لحاط کاراکتر هستند، گفت: ما در جنگ یک فرمانده طلبه روحانی، چون آقای بشر دوست به عنوان قرارگاه کربلا نداشتیم و نداریم، دوم اینکه خاطرات مفصل حاج صادق آهنگران هرگز بدین شکل منتشر نشده بود، البته پیش از این کتابی تحت عنوان آهنگران به شکل موجز منتشر شده بود، اما این اثر بسیار جامع و کامل است./925/د 103/ش
ارسال نظرات