۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۰۸۵۴
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به بودجه بخش فرهنگ داشته باشند

دولت و مجلس توجه ویژه‌ای به بودجه بخش فرهنگ داشته باشند
امام جمعه بجنورد گفت: با توجه به اینکه در موعد بررسی لایحه بودجه سال آتی هستیم از دولت و مجلس انتظار می‌رود توجه ویژه‌ای به بودجه‌های بخش فرهنگ داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست با مسئولان فرهنگی استان، اظهار کرد: علی‌رغم این‌که انقلاب ما انقلابی فرهنگی است متأسفانه بودجه‌های این حوزه عاق شده‌اند و کمترین بودجه‌ها به این حوزه تخصیص داده می‌شود.

وی تصریح کرد: باید بودجه‌های فرهنگی بیشتر از دیگر بودجه‌ها باشد؛ این در حالی است که متأسفانه دولت و مجلس در این راستا برنامه‌ریزی دقیقی ندارند.

امام جمعه بجنورد افزود: باید نمایندگان مجلس در این روزها که لایحه بودجه را بررسی می‌کنند، بودجه‌های فرهنگی را از دولت مطالبه و احصا کنند تا بتوانیم فرهنگ اسلام ناب محمدی را در جامعه دینی بگسترانیم.

وی تصریح کرد: باید دولت استانداری‌ها را مکلف به تخصیص بودجه‌های فرهنگی کند، اما آنچه شاهدیم این است که این بودجه‌ها وجود دارد اما از آن تعریفی خاص شده و آن‌گونه که باید در راستای فرهنگ اسلام هزینه نمی‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: در حال حاضر بسیاری از مردم در تنگناهای معیشتی هستند و علی‌رغم این موضوع خود را ملزم به پرداخت وجوهات شرعی خود می‌دانند، ازاین‌رو باید گفت این افراد بسیار باتقوا و مؤمن هستند.

وی در ادامه افزود: بسیاری از کارها و فعالیت‌های فرهنگی به‌وسیله وجوهات مردم و نذورات خیرین صورت می‌گیرد و باید دولت هم برای این موضوع سهمی را ایفا کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: نمایندگان مجلس بودجه‌های فرهنگی را جدی بگیرند و برای کارهای فرهنگی تعریف دقیق و درست داشته باشند تا کارهایی که هیچ ارتباطی به فرهنگ ندارند، به این بخش گره زده نشود./9314/پ602/ب1

ارسال نظرات