۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۵۹۰۸۵۶
اوقاف مصر:

دین عامل پیشرفت و ترقی جوامع است

دین عامل پیشرفت و ترقی جوامع است
وزیر اوقاف مصر با انتقاد از تجارت به نام دین تاکید کرد که ادیان آسمانی عامل پیشرفت و سعادت جوامع بشری هستند.

به گزارش خبرگزاری رسا، وزارت اوقاف مصر در بیانیه‌ای موضوع خطبه‌های این هفته نماز جمعه سراسر کشور را «نیاز به دین و محاسبه نفس» عنوان و از امامان جمعه خواست تا خطبه‌های خود را به این موضوع اختصاص دهند.

محمد مختار جمعه وزیر اوقاف با اعلام این خبر گفت: وظیفه ما ساختن دنیا به نام دین و نه تخریب آن است. تجارت گروهک‌های افراطی به نام دین و تلاش برای تحقق اهداف و منافع شخصی خود به نام دین، سبب بی‌رغبتی مردم به دین شده است.

شیخ جمعه استعمال خشونت از سوی گروهک های تروریستی را عامل اصلی ظهور پدیده اسلام هراسی دانست و افزود: رفتار زشت و زننده تروریست‌ها، دامن پاک اسلام رحمانی را لکه‌دار کرده است.

وی با انتقاد از کوتاهی افق نگاه برخی عالم‌نما در تفسیر آموزه‌های اسلامی خاطر نشان کرد: کج فهمی و عقب ماندگی برخی از درک اهداف شریعت با توجیه عدم توانایی دین در همراهی و پاسخ به سوالات روز نیز از دیگر عوامل رویگردانی مردم از دین است.

وزیر اوقاف مصر ادامه داد: دین راه تمدن‌سازی است و وظیفه ما ساخت دنیا به نام دین است نه آنکه دین را بدنام کنیم. دین شیوه زندگی، ساخت حیات اجتماعی و عامل پیشرفت و ترقی جوامع است.

عالم اهل سنت مصر فلسفه نزول ادیان آسمان را دستیابی انسان به سعادت دانسته و اظهار داشت: دین حقیقی، ترازوی سنجش رفتار و سلوک انسان، معیار ارزش گذاری، اخلاق و عبادات بندگان چه آشکار و چه پنهان و سوپاپ اطمینان جامعه بشری است.

شیخ جمعه در پایان اظهار داشت: دین نه جزئی از مشکل بلکه راهکار حل مشکلات است و هرکسی که چنین سخنی را بگوید به تمامی ادیان ظلم کرده است. ادیان الهی، رحمت، آسایش، امنیت و سعادت را برای بشریت به ارمغان آورده است مشکل در تجارت عده‌ای به نام دین است./981/ب901/ف

ارسال نظرات