۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۵۹۰۸۷۹
حجت الاسلام والمسلمین مومنی:

دشمن به وعده‌های خود عمل نمی‌کند + فیلم

دشمن به وعده‌های خود عمل نمی‌کند + فیلم
استاد حوزه علمیه قم گفت: دشمن به وعده‌های خود عمل نمی‌کند در حالیکه برخی معتقد هستند باید با آمریکا ارتباط داشت تا کشور پیشرفت کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی در سلسله نشست‌های بصیرتی شنبه شب‌ها که در مسجد سلمان فارسی کاشان برگزار می‌شود، گفت: از عملکرد برخی که عدم التزام به ولایت فقیه دارند نباید انتظار معجزه داشت چرا که عملکرد آن‌ها در حوزه فرهنگی و اقتصاد مشخص و شفاف است.

وی با اشاره به در پیش بودن دهه بصیرت بر لزوم بررسی عملکردهای خود تأکید کرد و افزود: آن‌هایی که بیرق بصیرت را بلند می‌کنند و خودشان را ولایت مدار می‌دانند عملکرد خود را در چارچوب و آیتم‌های کلام ولایت بسنجند تا مشخص شود در خط ولایت هستند یا خارج از آن قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی بیان کرد: امام عسکری (ع) خطاب به شیعیان سفارش می‌کند امانت دار باشند، اگر امانتی به شما سپرده شد یا قبول نکنید یا امانت دار باشید، از این رو امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به عنوان امانت به دست ما رسیده و نباید در  امانت خیانت کنیم تا آن را سالم به نسل بعد انتقال دهیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: امام تنها با اتکا به خدا نهضت را آغاز کرد و مقتدرانه در مقابل شاه ایستاد تا به پیروزی نهایی رسید این درحالی است که خیلی از کشور‌های دیگر از جمله عراق، پاکستان، لیبی، یمن و مصر که شهدای زیادی دادند و حرکت‌های ناب انقلابی انجام دادند، اما نتواستند.

وی ادامه داد: اگر کشور‌های دیگر نتوانستند انقلاب خود را حفظ کنند برای این بود که افرادی بیرق بیداری اسلامی را برافراشتند که به اسلام ناب اعتقاد و باور نداشتند، اما امام خمینی (ره) به اسلام ناب اعتقاد داشت و پای اعتقاد خود ایستادگی کرد و خدا نیز او را یاری کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی گفت: وقتی معیار انسان خدایی باشد خدا دل‌ها را جذب او می‌کند، رهبر معظم انقلاب بعد از تشرف به زیارت امام رضا (ع) در بازگشت از مشهد مقتدرانه اعلام کرد نه مذاکره‌ای می‌شود و نه جنگی رخ خواهد داد که نشان از عقبه معنوی و اقتدار رهبر معظم انقلاب است.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: امروز نعمت خدا در کشور ایران زیاد است، اما اگر ناشکری زیاد است برای این است که روحیه انقلابی ابتدای پیروزی انقلاب وجود ندارد و این در حالی است که روحیه انقلابی را که در استمرار نهضت امام خمینی (ره) نقش مهمی دارد باید حفظ کرد.

وی هدف گیری آرمان‌های انقلاب و همت بلند برای رسیدن به آرمان‌های انقلاب را دومین شاخصه حرکت‌های انقلابی بودن دانست و گفت: برخی تلاش می‌کنند جامعه و جوانان را با گفتن فایده ندارد و نمی‌شود دچار نا امیدی کنند، اما برای رسیدن به اهداف و آرمان‌های بلند انقلاب نبايد در مقابل فشار‌ها تسلیم شویم و محکم بایستیم.

حجت الاسلام والمسلمین مومنی همچنین از پایبندی به استقلال کشور به عنوان سومین شاخصه حرکت‌های انقلابی بودن نام برد و افزود: استقلال سیاسی به معني فريب دشمن را نخوردن و استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است توجه به سبک زندگی اسلامی ایرانی است.

وی چهارمين شاخصه حرکت‌های انقلابی بودن را پایبندی به استقلال سیاسی و استقلال فرهنگی دانست و بیان کرد: ما در فرهنگ ناب اسلامی ایرانی حرف برای گفتن داریم.

استاد حوزه علمیه قم از حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبیعت از آن به عنوان چهارمين شاخصه انقلابی بودن نام برد و اظهار داشت: به تعبیر قرآن عدم تبعیت از دشمن جهاد است، از این رو باید دشمن را شناخت و نقشه او را فهمید و از دشمن تبعیت نکرد.

به گفته وی دشمن به وعده‌های خود عمل نمی‌کند در حالیکه برخی خلاف آن را قبول دارند و معتقد هستند باید با آمریکا ارتباط داشت تا کشور پیشرفت کند.

وی تقوای دینی و سیاسی را پنجمين شاخصه حرکت‌های انقلابی بودن دانست و گفت: ما در حرکت انقلابی خود در نظام جمهوری اسلامی ایران نیازمند تقوای دینی هستیم، اما تقوی سیاسی نیز همراه با تقوای دینی است و برای همین است که دین از سیاست جدا نیست، اما برخی معتقدند دین از سیاست جدا است.

استاد حوزه علمیه قم در تعریف تقوای سیاسی بیان کرد: در تقوای سیاسی انسان از لغزش گاه‌هایی که دشمن می‌تواند از آن استفاده کند پرهیز می کند.

وی عدم ترس از دشمن را ششمين شاخصه حرکت‌های انقلابی بودن دانست و گفت: در هر شرایطی باید در اتخاذ مواضع انقلابی صراحت داشت و بدون رودربایستی در مقابل دشمن مواضع انقلاب و مبانی امام راحل را بدون ترس بیان کرد. 
حجت الاسلام والمسلمین مومنی ابراز کرد: انقلابی را افراطی خطاب کردن خطا است، امروز جوان‌هایی را داریم که امام را ندیدند، اما از آن‌هایی که امام را دیدند انقلابی‌تر هستند و این خطا است که در مسیر انقلابی گری به کسی اهانت شود چرا كه آن‌هایی که اهانت می‌کنند در خط ولایت نیستند.
 
لازم به ذکر است، مسجد سلمان فارسی خیابان امیر کبیر یکی از مساجد فعال شهرستان کاشان در امور فرهنگی بوده و امسال برای پنجمین سال متوالی است که سلسله بحث‌های بصیرتی اخلاقی به همت و تلاش امام جماعت این مسجد، حجت الاسلام سید محمد لاجوردی برگزار می‌شود./۱۳۰۷/پ601/ب1
تعداد بازدید : 21
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 13
ارسال نظرات