۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۵۹۰۹۲۵
حجت الاسلام سلیمی:

کشور گرفتار اشعری‌گری سیاسی شده است

کشور گرفتار اشعری‌گری سیاسی شده است
نماینده مردم محلات در مجلس اعتقاد دارد امروزه گرفتار اشعری گری سیاسی در امور کشور شده ایم که این افراد اعتقاد به جبر و بدعت دانستن سؤال و پرسش دارند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا سلیمی در نشست علنی امروز یکشنبه دوم دی ماه سال ۹۷ در نطق میان دستور خود، گفت: امروزه گرفتار اشعری گری سیاسی در امور کشور شده ایم؛ این افراد، چون اشعریون فکری- اعتقادی دو ویژگی اعتقاد به جبر و بدعت دانستن سوال و پرسش دارند.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در تشریح ویژگی نخست، اظهار کرد: این نوع اشعریون، چون اشعریون فکری خود را مسلوب الاختیار در مقابل قدرت‌های بزرگ می‌دانند و قائل به جبر سیاسی هستند لذا تمام مسیر‌ها را در وابستگی به غرب جستجو می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد دو خانه یکی در غرب و کلبه کوچکی در ایران دارند. فرزندان و خویشان آن‌ها در آنجا هستند. متاسفانه برخی از این افراد در داخل کشور مسؤولیت هم دارند و حاضر به ترک صندلی مدیریت نیستند. جبر سیاسی بر تاروپود آن‌ها مسلط شده و جز سازش و تسلیم هیچ مسیر دیگری برای اداره کشور پیشنهاد نمی‌دهند. چون جبری هستند اعتقاد دارند ما نمی‌توانیم، مدیر وطنی مرغوب نداریم لذا باید مدیر از خارج وارد کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: این افراد عنوان می‌کنند که هیچ عرضه‌ای جز پخت آبگوشت بزباش نداریم و مشاوران آن‌ها یا غربی هستند یا غرب زده لذا اندیشه غرب را تقدیس و کلمات دانشمندان غرب را وحی منزل می‌دانند.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: این افراد قیافه روشنفکری و آزادی خواهی می‌گیرند، فیگور آن‌ها با عمق اندیشه‌شان کاملا متناقض است و صدای آزادی سر می‌دهند، اما برای رشد و شکوفایی کشور همگان را پای منافع غرب ذبح می‌کنند؛ عنوان می‌کنند چاره جز کرنش در مقابل قلبه غرب ندارم.

حجت الاسلام سلیمی افزود: اشعری گری سیاسی بزرگترین فتنه سیاسی امروز و دیروز است؛ اگر در فرانسه آشوب شود، عنوان می‌کنند که آنجا مهد آزادی است و انتقاد نمی‌کنند، اما اگر در شهر عده‌ای اعتراض داشته باشند فورا به میدان می‌آیند و مرثیه می‌سرایند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشتار مردم در یمن و عراق را نمی‌بینند، چون مجبور به نادیده گرفتن هستند، اما اگر در کشور‌های غربی فردی کشته شود، شمع به دست پشت سفارت فرانک و بریتانیا مویه می‌کنند، زیرا جبر آن‌ها را به این روز انداخته است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ویژگی دوم اشعریون سیاسی، اظهار کرد: این افراد انتقاد به اصول پذیرفته شده غرب را برنمی تابند، سوال را بدعت می‌دانند و کمااینکه انتقاد به خود را به شدت هجو می‌کنند، در پاسخ به سوال هیاهو راه می‌اندازند؛ اگر فلان کنوانسیون که دستپخت غرب است طرح شود با فضاسازی اجازه طرح سوال نمی‌دهند.

وی ادامه داد: اگر سوال شود که نتیجه برجام، آن خورشید تابان ادعایی چه شد، چرا تحریم‌ها افزون شد، ۵۰ درصد تحریم‌ها بعد از برجام افزایش داشته است؟ با قیافه می‌گویند قرار بود اوضاع بدتر شود و ما شَق‌ّالقَمَر کردیم و اجازه بدتر شدن اوضاع را ندادیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: اگر سوال شود قرار بود آنچنان رونقی ایجاد شود که مردم نیاز به یارانه نداشته باشند، فوری می‌گویند هیس، ساکت کار ما درست است، اما قضاوقدر ما را به این شرایط انداخت.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سوال شود وعده ایجاد سالیانه یک میلیون شغل چه شود، فوری حمله می‌کنند که چرا سوال می‌کنید، مگر شرایط را درک نمی‌کنید.

حجت الاسلام سلیمی افزود: بنا بود خویشاوندسالاری جای خود را به شایسته سالاری بدهد، می‌گویند فلان آقا از آسمان هفتم نازل شده، چرا سوال می‌کنید.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر سوال شود قیمت دارو و مواد غذایی چند برابر شده، چطور تورم ۱۸ درصد است، می‌گویند شما حق نظر ندارید و ما بهتر می‌فهمیم؛ اگر سوال شود چرا حقوق کارگران و حقوق بگیران بر اساس نرخ تورم افزایش نیافته، پاسخ می‌دهند سکوت، آرامش را برهم نزنید.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اگر سوال شود قرار بود اروپا چند هفته، نه چندین هفته، تکلیف spv را مشخص کند، می‌گویند شما توان فهم مسائل بین المللی را ندارید، جبریون سیاسی سوال را بدعت می‌دانند.

وی ادامه داد: اگر سوال شود کرامت مردم چه شد، چرا در برابر اخراج دیپلمات‌های وطنی سکوت کردید، می‌گویند ما زبان دنیا را بهتر می‌فهمیم، شما ساکت باشید.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: سوال داریم، به شعارخود ادعای لیبرالیستی می‌کنید پایبند باشید؛ تفکر اشعری داشتن و قیافه لیبرالیستی گرفتن عجیب است؛ اگر ما را تکفیر نمی‌کنید به این سوالات پاسخ دهید.

عضو هیات رییسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به دلیل پرداخت رشوه توتال در فرانسه و آمریکا محاکمه می‌شود، ما اف. ای. تی. اف را تصویب کردیم برای شفافیت، بر این اساس پاسخ دهید در ایران چه کسی رشوه ۳۰ الی ۶۰ میلیون دلاری گرفت؟ آیا حاضر هستید بر اساس شفاف سازی و اف. ای. تی. اف بگویید چه کسی این رشوه را گرفته است. /۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات