۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۵۹۰۹۴۰
فرهنگی:

نمایندگان باید شأن وکالت ملت را حفظ کنند

نمایندگان باید شأن وکالت ملت را حفظ کنند
نماینده مردم تبریز در پارلمان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید رفتار خود را در شأن نمایندگی ملت تنظیم کنند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، محمد حسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه دوم دی ماه سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان و در نطق میان دستور خود گفت: مردم و مسؤولان در کنار هم باید تلاش کنند تا اصلاحات اقتصادی در کشور شکل بگیرد.

وی ادامه داد: بنده از وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌خواهم تا برای تامین کالا‌های اساسی یکسری کارت یارانه در اختیار مردم قرار دهد. در کنار این موضوع نیز دولت خانواده‌ها را در تأمین جهیزیه برای نوعروسان یاری کند.

فرهنگی با انتقاد از موانع موجود در امر خصوصی سازی، بیان داشت: کشور ما در موضوع خصوصی سازی با مشکل مواجه است، برای مثال یک کارخانه ماشین سازی به فردی واگذار شده که در زندان به سر می‌برد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: طبق آیین نامه داخلی پارلمان و همچنین مواد مندرج در برنامه ششم توسعه رییس جمهور باید گزارش برنامه را به همراه بودجه به مجلس بدهد. قانون برنامه احکام روشنی دارد.

وی با پرداختن به حواشی ایجاد شده در چند روز اخیر توسط برخی از نمایندگان مجلس، بیان داشت: بدون شک توهین به نماینده مجلس عین توهین به مردم است و این موضوع از هیچکس پذیرفتنی نیست. اما باید توجه داشت که آیا همانطور که برای شأن نمایندگان مجلس و همکارمان تلاش شد، آیا برای بررسی بازار ارز و کاستی‌های موجود در کشور نیز کاری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: دولت تصمیم دارد که پرداخت یارانه‌ها را به استانداران، فرمانداران و حتی بخشداران بسپارد که این موضوع به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، زیرا این کار به نوعی برهم زدن رویه وحدت در امر پرداخت یارانه است.

فرهنگی در پایان گفت: در مورد بودجه نگرانی‌های مختلفی وجود دارد که امیدواریم مجلس شورای اسلامی پیش از تصویب آن به آن‌ها بپردازد، زیرا برخی از موارد همچون اختیار استانداران و مقامات استانی در پرداخت یارانه‌ها، می‌تواند در آستانه انتخابات مجلس شائبه ایجاد کند/۸۵۶/پ203/ق
ارسال نظرات