۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۵۹۰۹۷۲
آیت الله ری شهری:

خداوند گران فروشان را عذاب می‌کند

خداوند گران فروشان را عذاب می‌کند
نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: خداوند به طور قطع گران فروشان را مجازات خواهد کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امروز بیش از آغاز درس خارج فقه در مدرسه علمیه همین آستان مقدس، گفت: امام سجاد (ع) می‌فرمایند: بارالها؛ دچار فقر و تنگدستی نشوم با آن که تمکن مالی من از توست.

وی افزود: فقر و تنگدستی در فرهنگ قرآن و روایات معانی مختلفی دارد از این رو روایات و آیات را می‌توان براساس آن معانی به چند دسته تقسیم کرد.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: در بخشی از آیات و روایات فقر اجتماعی را نغم و مجازات الهی می‌دانند مانند آیه ۱۱۲ سوره نحل که می‌فرماید:  خدا شهرى را مثل زده است که امن و امان بود و روزیش از هر سو فراوان مى ‏رسید پس ساکنانش نعمتهاى خدا را ناسپاسى کردند و خدا هم به سزاى آنچه انجام مى‏ دادند طعم گرسنگى و هراس را به مردم آن چشانید.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به روایتی از پیامبراسلام، اظهار داشت: حضرت می‌فرمایند: اگر خداوند بر جامعه‌ای خشمگین شود و عذاب بر آنان نفرستد نشانه غضب الهی به آنان این است که گرانی و تورم را در جامعه آنان ساکن می‌کند و آبادانی کم، کاسبی و تجارت بی رونق، عدم رشد میوه ها، کم آبی، کم بارانی و ... را نیز نصیب آنان می‌شود که در حال حاضر جامعه کنونی ما به دو دسته از این بلا‌ها گرفتار است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) ادامه داد: خداوند به طور قطع گران فروشان را مجازات خواهد کرد./۸۱۳/پ602/ب1
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات