۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۰۹۷۶

سند سجلی تاریخی مرحوم آیت‌الله‌ ملکوتی رونمایی شد

سند سجلی تاریخی مرحوم آیت‌الله‌ ملکوتی رونمایی شد
سند تاریخی سجلی مرحوم آیت‌الله‌ ملکوتی نماینده اسبق ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی از سوی امام جمعه فعلی تبریز رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با سالگرد تأسیس سازمان ثبت احوال و در جریان دیدار کارکنان این سازمان با امام جمعه تبریز از یک سند تاریخی سجلی زنده یاد مرحوم آیت‌الله ‌مسلم ملکوتی نماینده اسبق ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی که مربوط به گنجینه اسناد تبریز بود؛ رونمایی شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، امام جمعه تبریز در این مراسم با اشاره به این‌که اهمیت حفظ و حراست از اسناد تاریخی برای مطالعه و عبرت اظهار داشت: این سازمان نهادی کارآمد و روزآمد جهت حفظ هویت ایرانیان است که باید مورد توجه دولت و قوه قضائیه قرار گیرد.

وی با بیان این‌که صدور کارت ملی، آمار جامعه، آمار فوت، تولد و ازدواج و طلاق از جمله وظایف ثبت و احوال است، افزود: شناسایی هویت افراد یک جامعه و آمارهای مربوط به آنها زیربنای توسعه یک جامعه را به دنبال دارد که بخش مهمی از آن توسط ثبت احوال انجام می گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که کاهش حداکثری بروکراسی‌های اداری مطالبه جدی مردم از این سازمان است، افزود: همه به نوعی با ثبت احوال در ارتباط هستند، از این رو توسعه مکانیزه خدمات و تسهیل در امور خدمت‌رسانی به مردم باید مورد عنایت بیشتری قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان این‌که ثبت احوال با در اختیار داشتن آمارهای کلیدی و مهم می تواند در تصمیم گیری های مسؤولان نقش موثری ایفا کند، افزود: این سازمان از ابتدای تاسیس تاکنون با جمع‌آوری اطلاعات و آمارهای جمعیتی کشور و تهیه آمارهای ثبتی یکی از ارکان مهم وزارت کشور است./935/پ602/ب1

ارسال نظرات