۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
کد خبر: ۵۹۱۰۰۵
آیت الله مکارم شیرازی:

نیروی انتظامی آشوب های سال گذشته را با تدبیر مدیریت کرد

نیروی انتظامی آشوب های سال گذشته را با تدبیر مدیریت کرد
حضرت آیت الله مکارم شیرازی عملکرد نیروی انتظامی در مدیریت مدبرانه و قاطعانه آشوب های سال گذشته در کشور را تحسین کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی صبح امروز در دیدار جمع کثیری از فرماندهان ستادی و مرزبانی ناجا که در مدرسه امام امیرالمؤمنین(ع) برگزار شد، تامین امنیت کشور را وظیفه مهم نیروی انتظامی دانست و تلاش های بی شائبه فرماندهان، پرسنل، کارکنان و ماموران این نیرو را ستود.

این مرجع تقلید با تاکید بر این که موفقیت نیروی انتظامی موفقیت جامعه است، از امنیت به عنوان زیربنای تمام فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی یاد کرد و گفت: تا زمانی که امنیت نباشد هیچ کاری نمی توان کرد؛ در روایات داریم دو چیز است که قدر آن دانسته نمی شود؛ امنیت و سلامتی.

وی با اشاره به این که دشمنان می خواهند در گوشه و کنار ایجاد ناامنی کنند، تصریح کرد: وقتی در گوشه و کنار یک ناامنی کوچک ایجاد می شود هفته ها و ماه ها روی آن سرمایه گذاری می کنند و مانور می دهند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تاکید بر ارتقای سطح آموزش های انتظامی، فرهنگی، معنوی و عقیدتی پرسنل و دست اندرکاران نیروی انتظامی تصریح کرد: به هر میزان در این جهت سرمایه گذاری شود باز هم کم است؛ این مساله را باید جدی بگیرید.

این مرجع تقلید برخورد محبت آمیز و در عین حال حفظ قاطعیت نیروی انتظامی را امری مهم دانست و گفت: برخی تصور می کنند مدارا کردن به معنای چشم پوشی از تخلفات است؛ باید با حداقل هزینه ها بیشترین بهره برداری را داشته باشید.

وی با اشاره به اتفاق رخ داده برای برخی از مسؤولین تصریح کرد: ادبیات خوب در تعاملات بسیار مؤثر است، اگر دو طرف با هم محترمانه و مؤدبانه صحبت می کردند؛ چقدر مساله فرق می کرد؛ تدبیر می گوید نباید با ادبیات نامطلوب برای خودمان هزینه درست کنیم.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که نیروی انتظامی در مسائل فرهنگی باید حساس باشد، اظهار داشت: نیروی انتظامی علاوه بر رسالت تامین امنیت، باید به مسائل اخلاقی و فرهنگی و آداب اسلامی نیز بیش از پیش توجه کند.

این مرجع تقلید تاکید کرد: نیروی انتظامی در مبارزه با فساد، بی نظمی و بی اخلاقی ها باید حساس و قاطع باشد اما در عین حال برخوردها و مواجهه ها باید محبت آمیز باشد.

وی با اشاره به حوادث و آشوب های سال گذشته در کشور، افزود: دشمنان برای حوادث سال گذشته سرمایه گذاری کرده بودند، منتهی با تدبیر نیروی انتظامی و سایر نیروها مسائل به درستی مدیریت شد و هزینه مهمی نیز تحمیل نشد؛ امیدوارم در کوشش های خودتان موفق و سربلند باشید. /924/ج

ارسال نظرات