۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۵۹۱۰۱۲
معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با رسا:

تصویب و پیگیری بیش از 400 پروژه پژوهشی مسأله محور در دفتر تبلیغات

تصویب و پیگیری بیش از 400 پروژه پژوهشی مسأله محور در دفتر تبلیغات
حجت الاسلام والمسلمین لک زایی از تصویب بیش از 400 پروژه پژوهشی مسأله محور در دفتر تبلیغات خبرداد و گفت: از این تعداد 30 مورد به پایان رسیده است.
حجت الاسلام والمسلمین نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به لزوم تغییر رویکرد پژوهش‌های حوزوی از نظری صرف به مسأله محوری اظهار داشت: به جهت ضرورت همین مسأله بود که شعار هفته پژوهش امسال دفتر تبلیغات اسلامی، توسعه و توانمندسازی علوم انسانی با رویکرد مسأله محوری قرار داده شد.

وی اضافه کرد: از سه سال پیش برنامه راهبردی از سوی مدیریت دفتر تبلیغات اسلامی ابلاغ شد که بر اساس آن باید ۷۰ درصد پروژه‌ها مسأله محور باشد و ۳۰ درصد بقیه می‌تواند بنیادی و نظری باشد که البته این میزان امروز به حدود ۸۰ درصد رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی با بیان این که بیش از ۴۰۰ پروژه مسأله محور پایان یافته، در دست انجام و در مراحل مختلف پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی قرار دارد، گفت: از تعداد ۴۱۱ پروژه تعریف شده برخی در حال نشر است، برخی در حال انجام و برخی در حال پیدا کردن پژوهشگر هستند و با توجه به این که این سیاست‌ها از سه سال پیش ابلاغ شده ۳۰ مورد هم به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: البته رویکرد مسأله محوری در کل دفتر رویکرد اصلی شده و این مسأله در آموزش و تبلیغ و هنر هم دیده می‌شود، از این رو دانشگاه باقرالعلوم (ع)، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و سایر مراکز وابسته به دفتر تبلیغات ملزم به رعایت این رویکرد در دستورالعمل‌ها و برنامه‌های خود هستند.

معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم توجه پژوهش‌های حوزوی به نیاز‌های نظام و انقلاب اسلامی اظهار داشت: برخی از مسأله‌هایی که گفتیم مربوط به این بخش است، همچنانکه در بخش قطب‌های فکری و فرهنگی قطب نظام سیاسی و اجتماعی اسلام و ایران داریم که سه میز دارد یکی میز تمدن اسلامی، دیگر میز نظام سیاسی و سوم میز ولایت فقیه و توسعه و تعمیق ولایت فقیه در حوزه‌های علمیه و روحانیت.

وی تصریح کرد: در ارتباط با کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ۴۰ پروژه تعریف شده است و همین طور ذیل میز‌های دیگر و قطب‌های دیگر مباحث مربوط به نظام سیاسی جمهوری اسلامی مورد توجه قرار گرفته است که از جمله آن‌ها آموزش و پرورش، توانمندسازی علوم انسانی، اسلامی سازی علوم انسانی و سبک زندگی اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین لک زایی در پایان یادآور شد: در سطح مرکز برنامه ریزی و نظارت راهبردی دفتر تبلیغات اسلامی دبیرخانه قطب‌های فکری و فرهنگی در ساختمان دانشگاه باقرالعلوم (ع) مستقر است و چون فرابخشی تصمیم گیری می‌کند حالت ستادی دارد و در همه این قطب‌ها آموزش، پژوهش، تبلیغ و مسائل هنری و رسانه‌ای لحاظ شده است.
 
گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 22
 
/۱۳۳۰/ت302/ج
ارسال نظرات