۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۹۱۰۱۴
امام جمعه ارومیه:

وزارت ارشاد در صدور مجوزها اسلام و قانون را مدنظر قرار دهد

وزارت ارشاد در صدور مجوزها اسلام و قانون را مدنظر قرار دهد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: با توجه به ضرورت حفظ فرهنگ دینی، وزارت ارشاد در صدور مجوزها اسلام و قانون را مدنظر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی صبح امروز در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: با توجه به وجود ظرفیت‌هایی که در کانون مساجد وجود دارد باید به نحو احسن از این ظرفیت‌ها استفاده شود و لازمه این کار حمایت از کانو‌های مساجد است که با تخصیص بودجه می‌توان مساجد را پویا نگه داشت.

وی ادامه داد: فرهنگ‌سراهایی که در سطح شهر ایجاد شده‌اند باید به صورت جدی مورد نظارت قرار گیرند و همکاری این فرهنگسراها با مساجد می‌تواند سهم عمده‌ای را در فرهنگ ایفا کند و باید از افراد متخصص در امور فرهنگی در فرهنگ‌سراها استفاده شود.

امام جمعه ارومیه افزود: در چاپ کتب باید موازین شرعی و قانونی مورد توجه جدی قرار گیرد، در برخی کتاب‌هایی که به صورت مجدد چاپ می‌شود اضافات و حذفیاتی مشاهده می‌شود.

وی اضافه کرد: در تولید و پخش فیلم‌ها و سریال‌های خانگی باید دقت شود و نباید اجازه داد و در فیلم‌ها ترویج اباحی‌گری، پوشش‌های نامناسب، بیان دیالوگ‌های رکیک و نامناسب، طرح مباحث شهوانی و آرایش غلیظ برخی از بازیگران ترویج پیدا کرده و جامعه را فراگیرد، وزارت ارشاد باید در صدور مجوزها این نکات را مد نظر قرار داده و با نظارت جدی از وقوع این اتفاقات جلوگیری کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی ادامه داد: حمایت و عنایت وزارت ارشاد به کتابخانه‌های حوزه‌های علمیه و کتابخانه‌های عمومی در سطح شهر باید افزایش یابد و لازم است کتابخانه‌های موجود تجهیز و بروزرسانی شوند و باید برای احیای ظرفیت‌های استان آذربایجان غربی با توجه تنوع قومیتی نگاه ویژه‌ای شود.

وی گفت: در برگزاری کنسرت‌ها باید نهایت نظارت مورد نظر باشد و رده سنی جوانان و نوجوانان در کنسرت‌ها مد نظر باشد، جوانان در سنی هستند که اگر غفلتی شود تبعات غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی در پایان متذکر شد: مکانی که این کنسرت‌ها برگزار می‌شود در نحوه چیدمان صندلی‌ها و ... سبب بی‌عفتی و معصیت نباشد و ارشاد به عنوان متولی این امر باید هماهنگی‌های لازم برای اجرای وظایف سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف را مطالعه کند تا مشکلاتی پیش نیاید./935/پ602/ب1

ارسال نظرات