۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۵۹۱۰۳۳
آیت الله طه محمدی:

مشکلات امروز به خاطر عمل نکردن به دین است + فیلم

مشکلات امروز به خاطر عمل نکردن به دین است + فیلم
امام جمعه همدان گفت: هیچ دین الهی به اندازه اسلام به کسب علم تشویق نکرده اما دلیل مشکلات امروزی عمل نکردن به قوانین اسلام است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان ظهر امروز در دیدار با مدیران نهضت سواد آموزی استان همدان که در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد با اشاره به پیشرفت های علمی کشور یادآور شد: در گذشته به دلیل نبود افراد تحصیل کرده و معلم، تعدادی از اولیا با پرداخت مبالغی مربیان مکتبی را برای اموزش به مناطق خود می آوردند.

وی افزود: سطح سواد این معلمان نیز در حد خواندن و نوشتن بود اما امروز فرزندان ما تحت آموزش بهترین معلمان با تحصیلات عالی هستند.

آیت الله محمدی تاکید کرد: متاسفانه اکثر والدین برای کارهایی که ضروری هم نیست سرمایه گذاری زیادی انجام می دهند اما برای کمک به زیر ساخت های آموزش وپرورش هیچ برنامه ای ندارند.

وی با بیان این که مردم باید شکرگزار این نعمت باشند اظهار داشت: امروز دانش آموزان و دانشجویان ما در بهترین امکانات و شرایط مشغول علم آموزی هستند.

امام جمعه همدان یادآور شد: از آنجایی که هر نعمتی که خداوند در اختیار انسان قرار داده است را باید به رایگان در اختیار دیگران قرار دهیم از این رو نباید متکی به سازمان هایی همچون نهضت سواد آموزی و یا بهزیستی بود و آتش به اختیار باید عمل کرد.

وی مشکل امروز را مشکل عمل نکردن به دین دانست و گفت: هیچ دین الهی به اندازه اسلام به کسب علم تشویق نکرده است اما دلیل این مشکلات امروزی عمل نکردن به قوانین اسلام است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این کارها در نزد خداوند بسیار ارزشمند است و امیدواریم همان تعداد کمی که از نعمت سواد بی بهره اند نیز از این نعمت برخوردار شوند و به زوی جشن ریشه کن شدن بی سوادی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: کم سوادی امروز همانند بی سوادی زمان های گذشته است بنابراین نباید به گرفتن مدرک از دانشگاه بسنده کنیم و هر روز تشنه کسب علم جدید باشیم./979/پ210/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
 
تعداد بازدید : 9
 
ارسال نظرات