۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۹۱۰۴۸
در دیدار مدیرعامل رسا با مسؤول سیاسی و اجتماعی حوزه تأکید شد؛

لزوم تقویت همکاری خبرگزاری رسا و دفتر سیاسی اجتماعی برای پیشبرد اهداف حوزه

لزوم تقویت همکاری خبرگزاری رسا و دفتر سیاسی اجتماعی برای پیشبرد اهداف حوزه
مدیرعامل خبرگزاری رسا و مسؤولان این رسانه حوزوی، با حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمد مهدی محققی مدیرعامل خبرگزاری رسا به همراه شماری از مسؤولان این رسانه حوزوی، با حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدحسن زمانی مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه دیدار و گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، مدیرعامل خبرگزاری رسا در ابتدای این دیدار با تجلیل از فعالیت های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، از مواضع انقلابی و تأثیرگذار حجت الاسلام والمسلمین زمانی تقدیر کرد.

حجت الاسلام محققی برای همکاری خبرگزاری رسا با دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه و انعکاس فعالیت های این دفتر اعلام آمادگی کرد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین زمانی با ابراز خرسندی از دیدار با مسؤولان خبرگزاری رسا، از فعالیت های هدفمند این رسانه حوزوی تجلیل کرد و نقش رسانه ها در تغییر و اصلاح رویکرد جامعه را بی بدیل دانست.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه همچنین بر تقویت ارتباط خبرگزاری رسا و دفتر سیاسی اجتماعی حوزه تأکید کرد و خواستار همکاری طرفین برای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه شد.

وی سپس به ارائه گزاشی از فعالیت های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه پرداخت و گفت: با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که حوزه مادر نظام اسلامی است و باید نقش خود را به خوبی ایفا کند، تدوین نظام جامع اجتماعی و سیاسی کار سنگینی بود که باید اجرایی می شد و بعد از 2 سال کار نقشه جامع تصویب شد و اقدامات ما بر همین اساس پیش می رود.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه، بصیرت افزایی سیاسی و اجتماعی طلاب را یکی از برنامه های مهم این دفتر دانست و از شناسایی و اعزام 200 استاد حوزه فاضل و انقلابی که 20 نفر آن ها روحانیون جانباز هستند به مدارس علمیه کشور در همین راستا خبر داد و تأکید کرد که حوزه دو وظیفه مهم نسبت به جمهوری اسلامی دارد که شامل حمایت از کیان نظام و هدایت مسؤولان به سوی ارزش های اسلامی و انقلاب می شود.

وی تلاش برای پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی را از دیگر فعالیت های دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه عنوان کرد و ابراز داشت: جامعه دچار آسیب های اجتماعی فراوانی شده که روحانیت باید طبیب این بیماری ها باشد، در همین زمینه با همکاری دستگاه های مرتبط مانند جامعه مدرسین، حوزه خواهران، دفتر تبلیغات اسلامی، دستگاه قضا، ناجا و سپاه کارگروه هایی تشکیل شده که روحانیت بتواند نقش فعالی در پیشگیری و درمان آسیب های اجتماعی داشته باشد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه تأکید کرد: طرح مبارزه و درمان آسیب های اجتماعی توسط روحانیت در 4 مرحله طراحی شده که عبارت از شناسایی آسیب های اجتماعی و بیماری های اخلاقی جامعه با لحاظ میزان فراوانی و اهمیت هرکدام، شناسایی ریشه های پیدایش آسیب ها و عوامل گسترش آن ها، تعیین راهکارهای مبارزه با عوامل و زمینه و تقسیم کار بین نهادهای حوزوی و غیر حوزوی همسو است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه برای رسیدگی تخصصی به درمان آسیب های اجتماعی، کارگروه های تخصصی تشکیل داده و به بررسی و اقدامات لازم پرداخته است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی ضمن تشریح فعالیت های دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه در زمینه های گوناگون، تقویت انقلابی بودن در حوزه علمیه، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و عدالت خواهی، تعامل هدفمند با نظام اسلامی برای پاسخگویی به نیازها، جمایت از جریان مقاومت، تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی و حوزه های علمیه را بخشی از این فعالیت ها برشمرد.

همچنین حجت الاسلام مجتهدزاده مدیر مطالعات دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه با تجلیل از فعالیت های خبرگزاری رسا، با تأکید بر این که انتظارات از این رسانه حوزوی بسیار است، خواستار گسترش فعالیت های خبرگزاری رسا شد.

در این جلسه سایر مسؤولان دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه های علمیه و خبرگزاری رسا نیز به گفت وگو و تبادل نظر پرداختند./1323/پ200/ق

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
هادی شاملو
Iran, Islamic Republic of
۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
سلام و عرض خسته نباشید
زمان خبر درج نشده
حجت الاسلام دکتر در شیوه نامه خبری نیامده است و اشتباهه
0
0