۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۹
کد خبر: ۵۹۱۰۵۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

روحانیان ثمرات و برکات انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند

روحانیان ثمرات و برکات انقلاب را برای نسل جوان تبیین کنند
امام جمعه بجنورد گفت: در 40 سالگی انقلاب از حوزویان انتظار می‌رود مستند و مستدل ثمرات و برکات انقلاب را برای نسل جوان تبیین و تشریح کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در نشست با روحانیان استان، با اشاره به رسالت حوزویان در جامعه دینی، اظهار کرد: باید حوزه علمیه بر اساس زبان روز مردم و نیازهای امروز جامعه طراحی و برنامه‌ریزی داشته باشد، زیرا رهبری می‌فرمایند اگر همه تخصص‌های مورد نیاز در جامعه باشد اما آن جامعه رنگ و بوی دینی نداشته باشد مردم خسران خواهند دید.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: در 40 سالگی انقلاب از حوزویان انتظار می‌رود با قول سدید، مستند و مستدل این فضا را برای نسل جوان باز کرده و ثمرات و برکات انقلاب را برای آن‌ها تبیین و تشریح کنند.

وی با بیان اینکه قرآن در مورد گفتار ما آیات فراوانی داشته و از ما قول سدید و حکیمانه را طلب می‌کند، افزود: قول سدید یعنی حساب‌شده حرف بزنیم، چراکه قول سدید چنان خط و جهت می‌دهد که افکار را به سمت صحیح هدایت کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه روحانیان باید در منابر و پای درس قول سدید داشته باشند، اضافه کرد: سداد در گفتار و رفتار بسیار مهم است، ازاین‌رو باید مراقب گفته‌ها، سخنرانی‌ها و منبرهای خود باشیم و حساب‌شده و پخته و مطالعه شده حرف بزنیم.

وی اظهار کرد: خداوند در آیه 8 سوره نساء می‌فرماید: «و قولوا لهم قولاً معروفاً» و تأکید می‌کند با آن‌ها به‌طور شایسته سخن بگویید، قول معروف یعنی مثل مابقی انسان‌ها حرف بزنیم و تکلف در گفتار نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه باید آسان گویی مورد توجه روحانیان و مبلغان باشد، ادامه داد: همچنین خداوند در آیه 44 سوره طه می‌فرماید: «فقولا له قولاً لیّناً لعله یتذکر او یخشی» و تأکید می‌کند با او به نرمی سخن بگویید شاید متذکر شود یا از خدا بترسد.

وی با اشاره به اینکه با مخاطب محترمانه صحبت کردن اهمیت زیادی دارد، افزود: بر این اساس ما روحانیان باید نرم گو باشیم، زیرا درشت‌گویی اثر کلام را از بین می‌برد./9314/پ210/ب1

ارسال نظرات