۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۱۰۶۶
الازهر مصر:

بانوان رکن اساسی تمدن اسلامی هستند

بانوان رکن اساسی تمدن اسلامی هستند
الازهر با اشاره به نقش زنان طلبه در افزایش سطح آگاهی بانوان جامعه،زنان را رکن اساسی تمدن اسلامی برشمرد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، شیخ محیی الدین العفیفی دبیرکل مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر در نشست با بانوان طلبه مبلّغ به بحث و بررسی پیشرفت‌های علمی و عملی در عرصه موضوعات مستحدثه بانوان پرداخت.

العفیفی با بیان اهمیت استفاده از ظرفیت و توان بانوان طلبه در افزایش سطح آگاهی زنان جامعه گفت: پژوهش و تبلیغ در عرصه زن و خانواده همراه با تمرکز بر مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه زنان از وظایف بانوان طلبه است.

وی افزود: شناخت واقعیت‌های جامعه و جایگاه بانوان نقش بسزایی را در حل مشکلات خانواده خواهد داشت. آینده و چالش‌های پیش رو نیازمند اراده جمعی قوی و دستیابی به نظام فکری و اندیشه‌ای کامل است.

عالم اهل سنت مصر با اشاره به اقدامات خرابکارانه برخی برای فاسد کردن جوانان و ترویج بی‌بند و باری و فحشا در میان بانوان خاطر نشان کرد: نقش بانوان در تمدن سازی بسیار مهم است. زنان رکن اصلی آگاهی بخشی به جامعه و جلوگیری از خطر افکار انحرافی هستند.

شیخ العفیفی در پایان اظهار داشت: بیان حقیقت رفتارهای گروهک‌های افراطی، ارتقای سطح آگاهی و هوشیاری بانوان، جلوگیری از وقوع زنان در دام شبهات جریان‌های ضد اسلامی، مقابله با شبهه‌پراکنی و شایعه‌ها از وظایف بانوان است./981/ب902/ف

ارسال نظرات