۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
کد خبر: ۵۹۱۰۸۲
حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی:

زمان‌شناسی اصل مهمی در عرصه خبر و رسانه است + فیلم

زمان‌شناسی اصل مهمی در عرصه خبر و رسانه است + فیلم
حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی با تأکید بر این که زمان‌شناسی یکی از مهم‌ترین وظایف مشترک اصحاب رسانه بشمار می‌آید، اظهار داشت: بی‌تردید زمان‌شناسی یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت پیام‌رسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی نائینی، دستیار مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در امور رسانه، امروز در درس خارج فقه‌‌رسانه که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، به تشریح وظایف مشترک اصحاب رسانه پرداخت.

حجت الاسلام و‌المسلمین رفعتی با تأکید بر این که زمان‌شناسی یکی از مهم‌ترین وظایف مشترک اصحاب رسانه به شمار می‌آید، اظهار داشت: بی‌تردید زمان‌شناسی یکی از عوامل پیشرفت و موفقیت پیام‌ رسان هاست.

وی ابراز داشت:‌ رسانه کارکرد‌های مختلفی دارد اما مهم‌ آن است که یک رسانه در هر زمان و مکانی، عمل و عکس‌العملی متناسب با شرایط آن زمان و مکان را داشته باشد.

رییس مرکز تخصصی حقوق و قضای حوزه علمیه قم با قرائت روایت «العالِمُ بِزَمانِهِ لا تَهجُمُ عَلَیهِ اللَّوابِس»، تصریح کرد: امام صادق(ع) در این روایت به اهمیت و ارزش زمان‌شناسی تأکید کرده و می‌فرماید « شبهات و نادانى‌ها و نفهمى‌ها به کسى که عالم به زمان خود است، هجوم نمى‌آورند ...».

وی افزود: وقتی به سیره عملی ائمه معصومین و انبیاء الهی مراجعه می‌کنیم، می‌بینیم که در نوع تعامل شان با مسائل اجتماعی، اوضاع و احوال زمان را با دقت مدنظر قرار می‌دادند و هر سخنی را در هر زمان و مکانی بیان نمی‌کردند.

رییس شبکه جهانی ولایت خاطرنشان کرد: صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) از جمله مواردی است که در ظاهر دارای تضاد است. هنگامی که تسلط کافی نسبت به زمان هر دو معصوم به وجود آید، متوجه خواهیم شد که بهترین کار در هر دوره انجام شده است. 

وی با تأکید بر این که رسانه باید زمان‌شناس باشد، گفت: عملکرد رسانه باید با تغییر شرایط زمانه تغییر کند.  چرا که شرایط امروز یک جامعه با شرایط چند سال گذشته تفاوت‌های بسیاری دارد./878/پ202/ج

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 15

 

تعداد بازدید : 12
ارسال نظرات