۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۹۱۰۸۵
امام جمعه بابلسر:

برون رفت از مشکلات کشور نیازمند مدیران در تراز انقلاب اسلامی است

برون رفت از مشکلات کشور نیازمند مدیران در تراز انقلاب اسلامی است
امام جمعه بابلسر گفت: ایران اسلامی برای عبور از موانع و مشکلات به مدیری متدین و مؤمن، کارآمد و انقلابی نیاز دارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام محمد اسماعیل قلی پور، امام جمعه بابلسر دوشنبه شب در دیدار جمعی از مسؤولان این شهرستان به بیانات مهم مقام معظم رهبری در درس خارج فقه در تبعات اخروی ریاست و تفسیر حدیث نبوی اشاره کرد و گفت: کسی که در جامعه اسلامی مسؤولیتی را عهده دار می‌شود باید در دنیا و آخرت پاسخگوی عملکرد خود باشد.

وی، داشتن احساس مسؤولیت، تکلیف مداری و نگاه اخروی را از مهم‌ترین شاخصه‌های اسلامی در سپردن مناصب و مدیریت‌ها به افراد عنوان کرد و افزود: رعایت این شاخصه‌ها افزایش ضریب امنیت ملی کشور، کاهش تخریب دیگران و کاهش بداخلاقی‌های سیاسی را به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که اگر شایسته گان، توانمندان و آگاهان به هر رشته‌ای در آن پست و مسؤولیت قرار گیرند دیگر شاهد آزمایش و خطا در امور نخواهیم بود و مشکلات با سرعت بیشتری رفع خواهد شد، افزود: مدیر تکلیف مدار و معاد باور احساس مسؤولیت دارد و همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا کوتاهی در راه خدمت رسانی نداشته باشد.

حجت الاسلام قلی پور با اشاره به این که متأسفانه عده‌ای به هر طریقی که شده می‌خواهند مسؤولیت بگیرند، بیان داشت: متأسفانه این افراد با لابی گری با وجود این که توانایی لازم را هم ندارند مسؤولیت می‌گیرند.

امام جمعه بابلسر با تأکید براین که ایران اسلامی برای عبور از موانع و مشکلات به مدیری متدین ومؤمن، کارآمد و انقلابی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: کشور امروز به مدیری در تراز انقلاب اسلامی که تنها دغدغه خدمت‌رسانی، محرومیت‌زدایی، بهبود اقتصاد و مبارزه با فساد را داشته باشد و در این راه گام‌های عملی بردارد نیازمند است.

حجت الاسلام قلی پور با بیان این که مدیر در نظام مقدس جمهوری اسلامی تنها باید دغدغه خدمت به مردم داشته باشد، تصریح کرد: وجود مدیری با تفکر اشرافی گری در بدنه دولت با اصول و موازین نظام اسلامی در تضاد است.

استاد حوزه علمیه مازندران همچنین بر لزوم اخلاق مداری در بین مسؤولان و پرهیز از برخورد‌های نسنجیده تاکید کرد و اظهار داشت: بد اخلاقی و رفتار‌های دور از شان، پسندیده یک مسؤول نظام جمهوری اسلامی نیست.

حجت الاسلام قلی پور برخی از برخورد‌هایی که از سوی برخی مسؤولان با مردم صورت می‌گیرد را شایسته جامعه اسلامی ندانست و تصریح کرد: مسؤولان باید خدمت گزار و اسوه اخلاقی مردم باشند، این شیوه از رفتار‌ها که در مغایرت با کلیه موازین مدیریتی و اصول و ارزش‌های اسلامی وانقلابی است، زیبنده مدیران تراز انقلاب نیست./950/پ203/ب1
ایمانی
ارسال نظرات