۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
کد خبر: ۵۹۱۱۳۲

حزب الدعوه عراق درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفت

حزب الدعوه عراق درگذشت آیت الله شاهرودی را تسلیت گفت
حزب الدعوه اسلامی عراق درگذشت آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری رسا، حزب الدعوه اسلامی عراق با صدور اطلاعیه به مناسبت آیت الله هاشمی شاهرودی، از آن مرحوم به عنوان آیت الله العظمی و فقید مجاهد یاد کرد که حیاتش را وفق جهاد، علم و ایفای مسوولیت های مختلف از جمله ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام نمود. 
این حزب پر نفوذ عراقی، درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را به مراجع و طلاب حوزه های علمیه در سراسر جهان، ملت های ایران و عراق و همه دوستداران و مقلدان آن مرحوم تسلیت گفته است. 
حزب الدعوه عراق با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم هاشمی شاهرودی خاطرنشان کرد که وی از بزرگان بحث خارج در حوزه علمیه و حامیان حرکت حزب الدعوه اسلامی عراق و مورد اعتماد آیت الله سید محمد باقر صدر و از برجسته ترین شاگردان او بود که در مبارزه علیه رژیم بعث مشارکت داشت و به همین دلیل به زندان افتاد و در معرض شکنجه های سخت قرار گرفت. 
در این اطلاعیه آمده است که مرحوم هاشمی شاهرودی همچنین نخستین رییس مجلس اعلای اسلامی در عراق و در دوره بعدی سخنگوی آن بود. 
حزب الدعوه اسلامی عراق درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی را موجب خلاء بزرگی در عرصه علم و جهاد دانسته است که به آسانی جبران نخواهد شد.
جنبش عصائب اهل الحق از گروههای مقاومت اسلامی عراق نیز در اطلاعیه ای به همین مناسب، از آیت الله هاشمی شاهرودی بعنوان قامت بلند علمی و دینی و انسان و عالمی بزرگ که خدمات بزرگی به دین، حرکت اسلامی و جهان اسلام ارائه کرد. 
اطلاعیه با تجلیل از مقام علمی و مبارزاتی مرحوم هاشمی شاهرودی، از خدمات بزرگ او به اسلام ناب محمدی و مبارزه با استکبار جهانی قدردانی کرد.

ارسال نظرات