۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۹۱۱۳۶
لاریجانی در جمع خبرنگاران:

بودجه سال ۹۸ باید دوهفته پیش به مجلس ارائه می‌شد

بودجه سال ۹۸ باید دوهفته پیش به مجلس ارائه می‌شد
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: باید بودجه سال 98 دو هفته زودتر از سوی دولت به مجلس ارائه می‌شد.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا،  علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز و در بازدید از جشنواره ملی عکس زعفران تربیت حیدریه، مه ولات و زاوه که در مجلس برگزار شد، اظهار داشت: یکی از نقاط مثبت کار کشاورزی در ایران مسئله تولید زعفران است که در مناطق کم آب یافت می‌شود و از این گیاه به خوبی می‌شود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ایران در بخش کشاورزی تولید زعفران است، گفت: با توجه به حجم زیاد تولید زعفران در ایران و اینکه ایران قطب اصلی تولید زعفران در جهان است، باید در صنایع بسته بندی آن سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد و نگذاریم ارزش افزوده این محصول را کشور‌های دیگر از ما بگیرند.
وی با اشاره به تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی رییس جمهور به مجلس بیان داشت: این بودجه در دستور کار کمیسیون‌ها قرار خواهد گرفت تا نمایندگان پیشنهادات خود را درباره این بودجه ارائه دهند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال ۹۸، باید دو هفته پیش به مجلس ارائه می‌شد، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب تدابیری داشتند که این بودجه باید متناسب با شرایط تحریمی مورد بازبینی قرار گیرد لذا جلساتی درهمین زمینه برگزار شد و آقایان بحث کردند و به این نتیجه رسیدند که سقف بودجه باید از ۴۳۰ و خرده‌ای پایین آورده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

لاریجانی تصریح کرد: برخی از مواردی که رهبری بر روی آن تاکید داشتند علی الخصوص در زمینه اشتغال و فضای تولید این بود که بستر‌های مناسبی برای این موضوعات فراهم شود و البته ایشان به یک نکته مهمتری هم شاره کردند که به نظر بنده هم خیلی کلیدی است و آن این است که باید ساختار بودجه متاسب با چالش‌هایی که در کشور وجود دارد تنظیم شود و برای این کار باید یک نقشه راهی برای بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ تنظیم شود.

وی با بیان اینکه بررسی بر روی نقشه راه بودجه سال‌های ۹۸ و ۹۹ آغاز شده است، اظهار داشت: رییس جمهور صبح امروز برخی از مشخصات این نقشه راه، به مانند حل برخی مشکلات صندوق‌های بازنشستگی را بیان کردند تا بازنشستگان عزیزمان بدانند این صندوق‌ها چه انضباطی دارند و چه آینده‌ای متناسب با شرایط برایشان پیش بینی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به مسئله نقدینگی و فربه شدن دستگاه‌های مختلف اجرایی در کشور، گفت: بار اصلی بودجه کشور به سمت اموراجرایی می‌رود که باید این مسئله متناسب شود.
لاریجانی در ادامه باشاره به مباحث مربوط به حوزه آب در کشور گفت: این مسئله هم از جمله سایر موضوعات است که امروز در مجلس بخش‌های مختلفی درباره آن نقطه نظرات خود را داشتند که باید برای آن تدبیر شود بنابر این باید برای این چالش‌ها تدبیر لازم انجام پذیرد تا مشخص شود این چالش‌ها درچه افقی قابل حل است.

وی تصریح کرد: بنابر این بر اساس موضوعات سازمان برنامه و بودجه عناوین پیشنهادات اولیه را اعلام کرده اند و از قبل هم مرکز پژوهش‌های مجلس در این زمینه اقداماتی داشته است و قرار است ظرف چند ماه آینده این موارد مدون شود.

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر بودجه سال ۹۸ که در حال حاضر تنظیم اولیه شده است، در این فاصله در مجلس تصویب شود و بر اساس اصلاح ساختار احتیاج به اصلاحات بعدی داشته باشد، باز هم لایحه اصلاح بودجه درطول سال ارائه خواهد شد و برای سال ۹۹ هم بر اساس همین چارچوب و نقشه راه کار جلو خواهد رفت./856/د102/ق
ارسال نظرات