۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۹۱۱۴۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

آیت‌الله هاشمی شاهرودی منشأ خدمات برجسته‌ای در نظام اسلامی بود

آیت‌الله هاشمی شاهرودی منشأ خدمات برجسته‌ای در نظام اسلامی بود
امام جمعه بجنورد با تسلیت ارتحال آیت‌الله شاهرودی، گفت: این فقیه بزرگوار منشأ خدمات فراوانی در عرصه‌های قضایی، اجرایی و سیاست‌گذاری در نظام بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تسلیت ارتحال آیت‌الله محمود هاشمی شاهرودی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اظهار کرد: انقلاب و نظام اسلامی یکی از فقیهان برجسته، یاران باوفا و خادمان زحمت‌کش خود را از دست داد.

وی با اشاره به حدیثی از امام علی (ع)، افزود: این امام همام می‌فرمایند: «إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَةٌ لَا یسُدُّهَا شَی ءٌ» و تأکید می‌کنند آن گاه که فقیهی دانشمند از دنیا رخت بربندد رخنه‌ای در اسلام ایجاد می‌شود که هیچ‌چیز جای آن را پر نمی‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: ارتحال این عالم ربانی را به امام عصر (عج) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و حوزه‌های علمیه قم و نجف و همه مقلدین آن مرحوم و بیت شریف و مکرم ایشان و همه شاگردان و ارادتمندان به آن استاد فرهیخته تسلیت می‌گوییم.

وی در ادامه با اشاره به خدمات آیت‌الله شاهرودی به انقلاب و نظام اسلامی، اظهار کرد: خدمات این فقیه فرزانه به نظام اسلامی در سنگرهای گوناگون و در میدان‌ها قضایی، اجرایی و سیاست‌گذاری کلان نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه مرحوم آیت‌الله هاشمی شاهرودی منشأ خدمات فراوانی در عرصه‌های قضایی، اجرایی و سیاست‌گذاری در نظام اسلامی بود، گفت: این عالم گران‌قدر مصداق بارز «عاشَ سَعیداً وَ مَاتَ سَعیداً» بود.

گفتنی است، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از تحمل یک دوره بیماری طولانی سوم دی‌ماه در سن 70 سالگی دار فانی را وداع گفت./9314/ت310/ب1

ارسال نظرات