۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۹۱۱۹۹
در دیدار رییس مرکز خدمات با جمعی از طلاب مطرح شد؛

لزوم تشکیل بانک جامع اطلاعاتی نخبگان حوزه

لزوم تشکیل بانک جامع اطلاعاتی نخبگان حوزه
در نشست رییس مرکز خدمات حوزه علمیه با جمعی از فضلای حوزه علمیه قم بر لزوم تشکیل بانک جامع اطلاعاتی نخبگان حوزه تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری رسا، دومین نشست رئیس مرکز خدمات و جمعی از فضلای حوزه علمیه قم با حضور حجج اسلام و المسلمین ربانی رئیس و رحیمیان عضو هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه برگزار شد.


حجت الاسلام و المسلمین ربانی در این نشست در سخنانی با اشاره به رسالت مرکز خدمات گفت: فعالیت‌های مرکز خدمات همسو با رسالت حوزه است و این مرکز درصدد است تا از رسالت و مأموریت اصلی حوزه حمایت کند.


رئیس مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه در بحث سلامت سیاست‌های مقام معظم رهبری را مبنای کار قرار داده‌ایم، تصریح کرد: تقدم پیشگیری بر درمان و ایجاد فرهنگ سلامت در میان طلاب و خانواده‌ها، از رویکردهای مهم مرکز خدمات در مقوله سلامت است.


وی بیان کرد: تلاش داریم برای جامعه هدف مرکز خدمات شناسنامه سلامت ایجاد کنیم و طرح سنجش سلامت طلاب جدیدالورود به حوزه علمیه در راستای تحقق این هدف اجرا می‌شود.


حجت الاسلام و المسلمین ربانی به رویکرد مرکز در زمینه مسکن اشاره کرد و گفت: عدم تمرکز طلاب در یک شهر یکی از رویکردهای مهم مرکز خدمات در بحث مسکن است.

وی در ادامه توضیحاتی درباره فعالیت‌های مرکز خدمات در زمینه اشتغال و کارآفرینی ویژه خانواده‌ها، ارائه خدمات فرهنگی و مشاوره، برگزاری اردوهای خانوادگی و تجلیل از ممتازین تحصیلی ارائه کرد.

در این جلسه، هر یک از حاضران نظرها و پیشنهادهای خود را درباره ارتقای فعالیت‌های مرکز خدمات ارائه کردند.

تشکیل بانک جامع اطلاعاتی نخبگان حوزه، ضرورت توجه ویژه تمامی مسئولان حوزوی به نخبگان و استعدادهای برتر در ابعاد علمی، آموزشی و معیشتی طلاب مستعد، تسهیل در روند ارائه خدمات و حذف بروکراسی، تأکید بر حفظ شئون حوزوی و زی طلبگی و پرهیز از تجملات در خدمات ارائه شده به طلاب، تقاضای پرهیز از موازی کاری در میان دستگاه‌های مختلف حوزوی و استفاده از ظرفیت جامعه روحانیت و نخبگان حوزه برای خدمت به طلاب، از جمله پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه بودند./1324/د103/ج

ارسال نظرات