۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۵۹۱۲۰۰
حجت الاسلام خسروی خبر داد؛

برگزاری ۱۸ رشته قرآنی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

برگزاری ۱۸ رشته قرآنی در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم
مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت گفت: شرکت کنندگان آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در ۱۸ رشته به رقابت خواهند پرداخت.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدعلی خسروی مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت، عصر امروز در نشست خبری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، گفت: از سه سال پیش حرکتی آغاز شد تا بتوانیم با مراکزی که شبیه این آزمون در سطح ملی برگزار می‌کنند هم افزایی و همکاری داشته باشیم.

وی افزود: سال گذشته یک قدم مهمی برداشته شد که با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آزمون حفظ و مفاهیم قرآن کریم همزمان در همه استان‌ها برگزار شد و نتایج بسیار خوب و مطلوبی به همراه داشت.

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: اما امسال دو اقدام دیگر برای برگزاری این آزمون انجام داده‌ایم تا افزون بر وزارت فرهنگ اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه که همان اقدامات سال قبل را ادامه می‌دهند وزارت آموزش پرورش نیز در این جمع حضور داشته باشد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت طرح بشارت ۱۴۵۲ را از دیگر اقدامات مبارک در آزمون امسال دانست و گفت: در برگزاری این آزمون مشارکت تنگاتنگی با صدا و سیما وجود دارد تا مراکزی که فعالیت قرآنی دارند بتوانند در راستای تقویت وحدت گام بردارند.

وی با اشاره به برگزاری آزمون طرح کارکنان دستگاه‌های دولتی، ابراز کرد: در این آزمون ۵۵ هزار نفر از کارکنان دولتی ثبت نام و ۴۹ هزار نفر آنان در دو روز گذشته در آزمون شرکت کردند که می‌توان گفت استقبال در این طرح بسیار خوب بوده است.

حجت الاسلام خسروی ادامه داد: ۲ هزار نفر از کسانی که رتبه برتر دارند جوایزی تقدیم و برای کسانی که بالای ۱۶ امتیاز کسب کردند گواهی نامه و ۸ سال آموزش ضمن خدمت صادر خواهد شد.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی آموزش و توسعه مشارکت‌های قرآن و عترت با بیان اینکه ثبت نام متقاضیان برای شرکت در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در روز‌های آینده آغاز خواهد شد، گفت: در آزمون‌های سال‌های گذشته ۲۶ رشته وجود داشت که امسال به ۱۸ رشته در سه گروه تقلیل یافته است./۸۱۳/پ202/ب1
تعداد بازدید : 8
 

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 11
فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات