۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۵۹۱۲۱۶
مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی:

حماسه ۹ دی جزء افتخارات نظام اسلامی است

حماسه ۹ دی جزء افتخارات نظام اسلامی است
حجت الاسلام گنجی گفت: حماسه ۹ دی به نوعی در کنار روشنگری، می‌تواند تاریخ ساز بوده و پالایشگر شبهات عمیق رایج باشد.
حجت الاسلام گنجی، مدیر مدرسه علمیه آیت الله ایروانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در پاسخ به ضرورت گرامیداشت حماسه ۹ دی اظهار کرد: در واقع ۹ دی اتفاقی بود که در کشور چشم فتنه را کور کرد؛ این از واقعیت‌های موجود است و باید ضمن روشنگری هر ساله برای مردم بازگو شود کما اینکه امیرالمومنین (ع) ضمن توصیف فتنه‌های بزرگ زمان خویش تنها راهکار مقابله با فتنه را مقابله و به خاک نشاندن این جریان‌های موسوم به جریان‌های انحرافی اعلام کرد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه تهران افزود: در واقع ۹ دی سیلی محکمی بود که ریشه‌ فتنه و فتنه گر را خشک و نقشه‌های شوم آنان را نقش بر آب کرد؛ در واقع جریان ۹ دی کل جریان فتنه را در سال ۸۸ جمع کرد.

وی تاکید کرد: گرامیداشت این اتفاق سبب می‌شود که مردم بصیرت لازم جهت مواجهه با نقشه‌های شوم پیش رو در آینده‌ این نظام را داشته باشند و تدبیرات لازم را بیندیشند.

حجت الاسلام گنجی مرور تاریخ را موجب عبرت اندوزی دانست و اظهار کرد: مرور تاریخ موجب عبرت اندوزی آنانی است که در پی حقیقت هستند؛ حماسه ۹ دی به نوعی در کنار روشنگری آن می‌تواند تاریخ ساز بوده و پالایشگر شبهات عمیق رایج باشد.

وی در تشریح تاثیرگذاری عمیق این حماسه بزرگ افزود: ۹ دی نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرد؛ مقام معظم رهبری در وصف این فتنه‌ی خاموش دشمن فرمودند: «این فرجام نیک و روشنگری عمومی دست حمایت و قدرت خداوند بود.»؛ که اگر دست قدرت خدا نبود، طی این ۴ دهه حکومت انقلاب اسلامی این روش‌های مخرب دشمن اثر خود را گذاشته بود، که به فضل الهی این هم ختم به خیر شد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه اظهار کرد: تا زمانی که مردم در راه خدا و پیامبر حرکت می‌کنند و رهرو بصیر و پشتیبان حق هستند دست قدرت الهی پشتیبان این نظام مقدس همیشه جاری و ساری خواهد بود.

وی حمایت‌ها و راهبر‌های رهبر معظم انقلاب را از شاه کلید‌های هدایت شمرد و بیان کرد: الحق و الانصاف راهبرد‌های مقام معظم رهبری در بطن موضوع فتنه بسیار کارگشا بود و تاکیدات معظم له در عرصه‌های مختلف را می توان شاه کلید هدایت دانست.

حجت الاسلام گنجی در پاسخ به تاثیر این حماسه و نقش آن در حفظ امنیت کشور افزود: جریان حماسه افتخارآمیز ۹ دی فضا‌ها و جریان‌های غبارآلود را مرتفع کرد و خط دهی جریان‌های منحرف را برعهده داشت؛ رسالت ۹ دی روشنگری در راستای تایید و تحقق آرمان‌های حق و حقیقتی بود که در برهه‌ای از زمان مفقود شده بود.

وی تاکید کرد: نحله‌های مخرب متعددی در چار دهه انقلاب اسلامی پایه ریزی شده بود که تنها هدف تشکیل آن‌ها براندازی حکومت اسلامی بود، اما به فضل الهی چهره‌ تمام این جریان‌های متعدد منفور و به شکست منتهی شد.

مدرس سطوح عالی حوزه علمیه در پاسخ به تشریح اهداف بیگانگان و حضور نحله‌های انحرافی در جریان ۹ دی اظهار کرد: دشمن در دشمنی و خصومت شخصی با جمهوری اسلامی هیچ گاه کوتاه نخواهد آمد؛ کشور‌های اروپایی و غربی هیچ کدام دوست و همراه ما نبوده و نیستند و تنها داعیه آن‌ها برای همکاری و همراهی جمهوری اسلامی منافع شخصی است.

وی اظهار داشت: دشمن برای تخریب نظام روش‌های متفاوت و مختلفی دارد، از جمله تبلیغات سوء تطمیع و خریدن خواص و گمراه کردن و تهاجم فرهنگی؛ که همه‌ این‌ها تنها و تنها برای از بین بردن نظام و  جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام گنجی در پایان با اشاره به مخاطره‌ احتمالی حضور اشخاصی که سابقه‌ تحرک در جریان ۹ دی را داشتند خاطرنشان کرد: برفرض حضور افراد و شخصیت‌های محرک جریان فتنه در سازمان‌ها دولتی، کسی که در سال ۸۸ در بدنه‌ی این جریان حضور داشته و فعالیت‌های حزبی داشته است، در آینده نیز امنیت این نظام را به مخاطره خواهد انداخت؛ که پالایش جذب این افراد به مسوولین ذیربط اجرایی و قضایی برمی‌گردد./۸۱۱/ت302/ب1
ارسال نظرات