۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۵۹۱۲۴۳
مدیر حوزه علمیه مازندران:

آیت الله هاشمی شاهرودی در عرصه اجتهاد منشأ تحول بود

آیت الله هاشمی شاهرودی در عرصه اجتهاد منشأ تحول بود
مدیر حوزه علمیه مازندران گفت: آیت الله هاشمی شاهرودی در عرصه جهاد و اجتهاد منشأ تحول بسیاری بود.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با تسلیت درگذشت آیت الله هاشمی شاهرودی از ایشان به عنوان یکی از استوانه های علمی حوزه های علمیه یاد کرد.

وی با بیان این که مرحوم آیت الله هاشمی از چهره های علمی کم نظیر در حوزه بودند، افزود: تلاش های علمی این فقیه اصولی آثار و برکات ارزشمندی برای حوزه های علمیه در پی داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با اشاره به این که مرحوم شاهرودی عمر با برکت خود را در عرصه علمی صرف تربیت شاگردان مبرز نمود، خاطرنشان کرد: ایشان در عرصه علمی و فقهی یکی از چهره های بسیار اثرگذار حوزه بودند که امروز فقدان ایشان به طور حتم ثلمه ای بزرگ در حوزه است.

وی با بیان این که آیت الله هاشمی شاهرودی فقیهی اصولی و صاحب ایده و نظر در علم فقه و اصول بودند، بیان داشت: تالیفات و آثار به جای مانده از این عالم ربانی نشان از جایگاه والای علمی ایشان در حوزه های علمیه است.

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز حوزه علمیه از وجود چنین فقیه بزرگی محروم شده است، خاطرنشان کرد: ایشان با خلق آثار ماندگار و فاخر علمی و فقهی به رشد و پیشرفت علمی در حوزه شتاب بخشیدند.

وی آیت الله هاشمی شاهرودی را مطیع عملی ولایت و رهبری دانست و خاطرنشان کرد: این فقیه مجاهد در خطیرترین مسوولیت های انقلاب اسلامی آثار و برکات ارزشمند و ماندگاری را از خود به جای گذاشته است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با بیان این که مرحوم هاشمی شاهرودی در عرصه جهاد اجتهاد منشا خدمات تحول بسیاری بودند، تصریح کرد: تلاش های مجاهدانه این فقیه اصولی در بالندگی علمی حوزه های علمیه و تقویت اجتهاد پویا قابل تقدیر است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که آیت الله هاشمی شاهرودی یاری وفادار و صدیق برای امام راحل و مقام معظم رهبری بود، خاطرنشان کرد: این فقیه گرانقدر در جهت اعتلای دین و انقلاب تلاش های بسیاری انجام دادند و همواره مطیع محض ولایت فقیه بودند./۹۵۰/ت310/ب1
ایمانی
ارسال نظرات